آشپزی

طرز تهیه حلوا سوهانی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه حلوا سوهانی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه حلوا سوهانی

حلوای سوهانی یکی از حلواهای خوشمزه ایرانی است که طعم آن شبیه به سوهان است تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه حلوا سوهانی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای حلوا سوهانی
آرد سنگ 1 فنجان
شیر نر 1 و ½ فنجان
روغن مایع ¾ فنجان
قند 1 فنجان
گل سرخ ¼ فنجان
پودر هل ¼ قاشق چایخوری
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوا سوهانی

مرحله اول

برای تهیه حلوای سوهانی خوشمزه ابتدا شربت حلوا را آماده می کنیم. برای این کار شکر را به همراه ۱ پیمانه شیر در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد را مخلوط کنید.

مرحله دوم

پس از حل شدن کامل شکر در شیر، گلاب را به همراه پودر هل و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر صبر کنید سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

سطح سوم

توجه داشته باشید که شیر نباید به نقطه جوش برسد. سپس آرد را سه بار الک کرده و در ظرف مناسبی بریزید. سپس بقیه شیر را به همراه کره مایع داخل تابه اضافه می کنیم و با همزن می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را روی اجاق می گذاریم و مواد را مدام هم می زنیم تا بافت آنها یکدست شود. بعد از 15 الی 20 دقیقه شیر کم کم تبخیر می شود و بافت حلوا مانند خمیر خرد شده می شود.

مرحله پنجم

حالا دوباره مواد را با هم مخلوط می کنیم تا ساختار حلوا صاف و یکدست شود. بعد از صاف شدن حلوا 10-20 دقیقه دیگر هم زدن را ادامه می دهیم تا حلوا تغییر رنگ داده و به رنگ خاک اره درآید.

مرحله ششم

در این مرحله شربت حلوا را به تابه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مواد یکدست شوند و حلوا از کناره های تابه جدا شود. وقتی حلوا را در گهواره در تابه تکان دادیم، آماده سرو است.

مرحله هفتم

بعد از اینکه قوام حلوا کاملا یکنواخت و ثابت شد آن را داغ در ظرف دلخواه می ریزیم و صاف می کنیم. سپس حلوا را به دلخواه با پودر پسته و گل های خشک تزیین کرده و سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا