آشپزی

طرز تهیه حمص با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه حمص را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه هوموس

هوموس یکی از غذاهای پرطرفدار در لبنان است که برای دیدن آموزش کامل مرحله به مرحله با دستورهای مختلفی درست می شود. طرز تهیه هوموس برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
نخود فرنگی 2 لیوان
ارده 5 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
سیر 2 قرص
لیمو ترش 1 قطعه
پودر زیره ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه هوموس

مرحله اول

من آماده می کنم حمص خوشمزه در ابتدای کار، نخودها را از شب قبل در ظرف مناسبی می ریزیم و کمی آب اضافه می کنیم تا نخودها خوب خیس بخورند و نفخ آن ها برطرف شود.

نکته: اگر چند بار آب قابلمه را عوض کنیم، تورم نخودها کاملا برطرف می شود.

مرحله دوم

در این مرحله نخودها را آبکشی می کنیم و در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس 2 پیمانه آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی اجاق می گذاریم تا نخود به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم بپزد.

نکته: هرچه نخود بیشتر پخته شود، بافت هوموس نرم تر می شود.

سطح سوم

بعد از آماده شدن نخودها را در آبکش ریخته و با آب سرد می شوییم سپس پوسته نخود را جدا می کنیم. اگر نخود خوب پخته شود، پوست آن به راحتی جدا می شود

نکته: باید پوست نخود را جدا کنیم تا بافت هوموس نرم و یکدست شود.

مرحله چهارم

نصف لیوان آب باقیمانده از پختن نخود را می گیریم و در میکسر یا مخلوط کن می ریزیم. سپس نخود پوست کنده را به همراه سیر به مخلوط کن اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم

بعد از اینکه نخودها کاملا یکنواخت شدند، آرد، روغن زیتون، آبلیمو، پودر زیره، نمک و فلفل را به ترتیب اضافه کنید و هر کدام را یک دقیقه هم بزنید تا بافت هوموس کاملا یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله هوموس را در ظرف سرو بریزید و با پشت قاشق روی آن طرح بزنید. سپس برای تزیین این غذای خوشمزه از مقداری روغن زیتون و پودر فلفل قرمز استفاده می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا