آشپزی

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت خاویار بادمجان

خاویار بادمجان یکی از غذاهای سنتی کشور روسیه است که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله با دستور پخت و مواد اولیه مختلف درست می شود. طرز پخت خاویار بادمجان برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بادمجان متوسط 4 عدد
گوجه فرنگی های متوسط 5 تکه
پیاز بزرگ 1 قطعه
فلفل سیاه درشت 1 قطعه
سیر 3 قرص
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 3 عدد
زردچوبه، نمک و فلفل قرمز کافی

طرز پخت خاویار بادمجان

مرحله اول

برای تهیه یک غذای خوشمزه با خاویار بادمجان، ابتدا بادمجان ها را بشویید، سپس پوست آن را به همراه کلاهک جدا کرده و به صورت ورقه های نازک برش دهید، سپس روی آن ها نمک بپاشید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

حالا بگذارید تلخی بادمجان ها گرفته شود. سپس فلس ها را از پیاز جدا می کنیم و می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم. بعد فلفل را می شوییم و دانه ها را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله گوجه ها را شسته سپس پوست آن ها را کاملا جدا می کنیم. سپس گوجه ها را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در مخلوط کن یا غذاساز می ریزیم و هم می زنیم تا گوجه ها پوره شوند.

مرحله چهارم

حالا که تلخی بادمجان ها را برداشته ایم دوباره آنها را می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس یک تابه مناسب را روی اجاق قرار می دهیم سپس داخل تابه روغن می ریزیم و بادمجان ها را در تابه می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله دو طرف بادمجان ها را کاملا سرخ کرده و از ماهیتابه خارج کنید. سپس بادمجان ها را کاملا خنک می کنیم سپس روی تخته گوشت می چینیم و ریز خرد می کنیم تا بادمجان ها له شوند.

مرحله ششم

حالا در تابه ای مناسب مقداری روغن مایع بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. سپس بلافاصله پیاز را در ماهیتابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود سپس فلفل را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله که بوی خامی فلفل ها از بین رفت زردچوبه و نمک و فلفل قرمز را اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. سپس سیر را پوست گرفته و ریز رنده کنید.

مرحله هشتم

حالا سیر رنده شده را به ماهیتابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و رنگ آن روشن شود. سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید.

مرحله نهم

در این مرحله درب ماهیتابه را می بندیم و اجازه می دهیم آب گوجه فرنگی کاملا تبخیر شود. سپس وقتی آب گوجه فرنگی آب شد، بادمجان ها را به ماهیتابه اضافه کنید، سپس آبلیموی تازه را بریزید و اضافه کنید.

مرحله دهم

در آخر درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم غذا به مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم بماند. سپس بعد از این مدت اجاق گاز را خاموش می کنیم سپس غذا را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با لیموی تازه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا