آشپزی

طرز تهیه خورش آلبالو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش آلبالو

خورش آلبالو یکی از غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد برای دیدن آموزش کامل و قدم به قدم آن. طرز تهیه خورش آلبالو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گیلاس 2 فنجان
قند 2 قاشق غذاخوری
آب پرتقال 2 قاشق غذاخوری
اب ½ فنجان
سینه و ران مرغ 400 گرم
آب مرغ 2 فنجان
پیاز 1 قطعه
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه خورش آلبالو

مرحله اول

برای تهیه یک خورش آلبالو خوشمزه در ابتدای کار سینه و پای مرغ را در قابلمه مناسبی قرار می دهیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سینه مرغ را بپوشاند. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا سینه ها و پاهای مرغ را در آب جوش می گذاریم تا نیمه تمام شود سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس آلبالوها را شسته و هسته آن را جدا کرده و در قابلمه مناسبی قرار می دهیم.

سطح سوم

حالا شکر و آب پرتقال را با آلبالو به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آلبالوها به مدت 30 دقیقه بپزند و سس غلیظ شود. بعد از این مدت آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن اضافه کنید، سپس سینه ها و ساق های نیم پز را در تابه بریزید و خوب سرخ کنید. حالا پیاز را درشت رنده کنید و به تابه اضافه کنید.

مرحله پنجم

سپس پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود سپس مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و ادویه ها کاملا سرخ شده و بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله ششم

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و با آلبالو به قابلمه اضافه کنید. حالا درب قابلمه را ببندید و بگذارید خورش بجوشد تا کاملا جذب شود سپس خورش را در ظرف مورد نظر بریزید و با برنج سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا