آشپزی

طرز تهیه خورش انار و بادمجان با طعمی دلنشین در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش انار و بادمجان

خورش انار و بادمجان یکی از خورش های خوشمزه، خوش طعم و اصیل شمالی است که به روش های مختلف با مواد مختلف تهیه می شود، می توانید از آن برای پذیرایی و مهمانی ها به عنوان یک غذای شیک و رسمی استفاده کنید، این خورش خوشمزه طرفداران زیادی دارد. برای راهنمای کامل گام به گام طرز تهیه خورش بادمجان انار به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
جوجه 2 قسمت
بادمجان 4 عدد
پیاز متوسط 1 قطعه
دانه های انار 4 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق غذاخوری
آب انار 250 میلی لیتر یا 1 فنجان
رب انار 3 قاشق غذاخوری
آب جوش 125 میلی لیتر معادل 1.2 فنجان است
زعفران آب پز کافی
نمک و زردچوبه هر کدام 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه و زنجبیل هر کدام 1 قاشق چایخوری
زیره سیاه و جوز هندی 1/2 قاشق چایخوری
برنج به تعداد افراد
زعفران آب پز برای تزیین برنج کافی
برش های پسته برای تزیین برنج 1 قاشق غذاخوری
نعنا، ریحان و شوید تازه برای تزیین خورش کافی
زرشک کبابی برای تزیین خورش 2 قاشق غذاخوری
فلفل سبز شیرین برای دارچین کافی
آهک برش خورده برای دارچین 1 قطعه

طرز تهیه خورش انار و بادمجان

مرحله اول: جوشاندن زعفران

برای تهیه خورش انار و بادمجان ابتدا مقداری زعفران را در قابلمه کوچکی بریزید و مقداری آب جوش اضافه کنید و در قابلمه را بپوشانید و بگذارید زعفران دم بکشد و غلیظ شود مقدار زعفران بستگی به ذائقه و ذائقه شما دارد اگر بیشتر بود رنگ آن ، طعم و مزه غذا بهتر می شود.

مرحله 2: تکه های مرغ را بشویید و خشک کنید

سپس تکه های مرغ را بشویید و خشک کنید، بهتر است از پای مرغ استفاده کنید، اما با توجه به سلیقه خود می توانید از سینه مرغ برای تهیه این غذای خوشمزه استفاده کنید، سپس تکه های مرغ را در ظرفی بریزید.

مرحله سوم: زعفران را به برش های مرغ اضافه کنید و در یخچال بگذارید

سپس زعفران دم کرده را روی تکه های مرغ بریزید و آن ها را دور تا دور بریزید تا تکه های مرغ کاملاً در زعفران دم کرده بپوشند سپس روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: تکه های مرغ را در روغن داغ سرخ کنید

سپس در تابه ای دیگر کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود تکه های مرغ را که به خوبی مزه دار شده اند از یخچال خارج کرده و در روغن داغ سرخ کنید و وقتی یک طرف مرغ ها قرمز و طلایی شد. آنها را برگرداند..

مرحله 5: طرف دیگر مرغ ها را سرخ کنید و دانه های انار را جدا کنید

سپس اجازه دهید طرف دیگر هم سرخ شود، سپس برش های مرغ را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید، سپس برای تهیه سس، یک عدد انار قرمز و آبدار و درشت را بشویید و برش بزنید، دانه های انار را بردارید و بریزید. داخل یک ظرف

مرحله ششم: آب انار و شکر را با هم مخلوط کنید

با توجه به ذائقه و ذائقه خود می توانید از انار ترش، شیرین یا شیرین استفاده کنید سپس مقداری آب اناری را که از قبل آماده کرده اید در ظرفی بریزید و مقداری شکر به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و طعم آن کمی شیرین شود. .

مرحله 7: دانه های انار را به سس اضافه کنید

مقدار شکر بستگی به ذائقه و ذائقه شما دارد، می خواهید سس چقدر شیرین باشد، سپس دانه های انار را داخل آن بریزید، هم بزنید، سپس سس را کنار بگذارید، سپس بادمجان های سالم را با چاقوی تیز بشویید، کلاه سبز آنها را بردارید.

مرحله هشتم: بادمجان ها را خرد کرده و در آب نمک بریزید

سپس بادمجان ها را بدون پوست کندن به صورت ورقه های نازک برش داده و در ظرفی بریزید سپس با آب نمکی که از قبل آماده کرده اید بریزید و بگذارید نیم ساعت در محلول نمک بماند.

مرحله نهم: به دست آوردن تلخی بادمجان ها

این روش تلخی بادمجان ها را از بین می برد و طعم آن ها برای پخت بهتر می شود، می توانید به جای استفاده از آب نمک روی خلال های بادمجان کمی نمک بپاشید، بگذارید نیم ساعت بماند، تلخی آن ها گرفته شده و آماده خوردن هستند. . استفاده کنید.

مرحله 10: پیاز را خرد کرده و تفت دهید

سپس پیاز را پوست گرفته، نگینی خرد کنید و در تابه ای مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، پیاز را در ماهیتابه بریزید و در روغن داغ حدود 5 دقیقه تفت دهید تا پیازها نرم شوند. ملایم و شیشه ای باشید.

مرحله یازدهم: نمک و ادویه را به پیاز اضافه کنید

سپس مقداری نمک به پیازها اضافه کنید، کمی تفت دهید، سپس ادویه ها را که شامل زردچوبه، فلفل سیاه، پودر زنجبیل، زیره سیاه و جوز هندی است، به سلیقه خود روی پیازها بریزید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود.

مرحله دوازدهم: رب انار و سس انار را به مواد اضافه کنید

سپس مقداری رب انار به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا عطر و طعم رب کاملاً به خورد مواد برود، رب انار را با مواد در تابه حدود یک دقیقه تفت دهید، سپس مخلوط سس انار را بریزید. از مواد تشکیل شده و با هم مخلوط کنید.

مرحله سیزدهم: تکه های مرغ را به مواد اضافه کنید و بپزید

سپس تکه های مرغ را که خوب سرخ کردید در قابلمه را روی مواد قرار دهید، مقداری آب جوش روی مرغ ها بریزید تا کمی خیس بخورند، سپس در قابلمه را ببندید، بگذارید همه مواد به مدت یک ساعت با حرارت ملایم بپزند، حرارت دهید. و آماده شوید

مرحله چهاردهم: بادمجان ها را در روغن داغ سرخ کنید

در همین حین بادمجان ها را که تلخی آن ها از بین رفته است از آب نمک خارج کرده و آبکشی کرده و با حوله کاملا خشک کرده و در تابه ای کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله 15: طرف دیگر بادمجان ها را سرخ کنید

سپس بادمجان ها را در ماهیتابه بریزید و با روغن داغ سرخ کنید و وقتی یک طرف بادمجان ها سرخ شد آنها را برگردانید تا طرف دیگر آنها طلایی شود سپس بادمجان های سرخ شده را از ماهیتابه خارج کنید و روی توری بچینید تا آب آن گرفته شود. روغن اضافی

مرحله شانزدهم: زعفران پخته شده را به خورش اضافه کنید

بعد از پخته شدن ربع آخر خورش، آن را در دیس گذاشته، مقداری زعفران آب پز غلیظ را روی مواد بریزید، هم بزنید و خوب مخلوط کنید تا رنگ، عطر و طعم زعفران کاملا به جوجه ها خورده شود و آنها را بچشند. ، مقدار زعفران برای آن بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله هفدهم: بادمجان های سرخ شده را به خورش اضافه کنید

سپس بادمجان‌های سرخ شده را روی مرغ‌ها در قابلمه قرار می‌دهیم، سپس در قابلمه را می‌بندیم و اجازه می‌دهیم تا ۱۵ دقیقه دیگر همه مواد با هم بپزند تا طعم و عطرشان با هم مخلوط شود و سپس قابلمه را از قابلمه خارج می‌کنیم. گرما. بردارید و کنار بگذارید.

مرحله هجدهم: برنج را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را تزئین کنید

سپس اجازه دهید تا خورش انار و بادمجان از دمای اولیه کمی خنک شود و به دمای محیط برسد، سپس برنجی را که در حین پختن خورش انار و بادمجان پختید و خوب پخته شد، در ظرف مناسبی بریزید، روی آن را با کمی زعفران بپوشانید و بپوشانید. خلال پسته .تزیینش کنید.

مرحله نوزدهم: خورش انار و بادمجان را تزیین کنید

سپس خورش انار و بادمجان را در ظرف دیگری بریزید و روی آن را با چند برگ نعناع و ریحان و شوید تازه تزئین کنید و برای تزیین خورش می توانید از زرشک کبابی هم استفاده کنید و مقداری زرشک روی مرغ ها بریزید.

مرحله 20: انواع دارچین را در کنار بشقاب سرو بچینید و تزئین کنید

مقداری فلفل سبز را شسته و به صورت دارچینی در کنار بشقاب سرو بچینید و یک لیموی تازه را از وسط نصف کنید و با فلفل دلمه ای بچینید و خورش انار و بادمجان را به سلیقه و سلیقه خود تزئین کنید. در آخر خورش انار و بادمجان را به عنوان یک غذای لذیذ و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی ها همراه با انواع دارچین و تزیینات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا