آشپزی

طرز تهیه خورش سبزیجات +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش سبزی

خورش سبزی یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که برای گیاه خواران بسیار مناسب است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه خورش سبزی به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
پیاز 2 عدد
هویج 3 عدد
لوبیا سبز 1 فنجان
نخود فرنگی ½ فنجان
گوجه فرنگی 2 عدد
بامیه 1 فنجان
قارچ 1 فنجان
سیب زمینیها 5 تا کوچک
سیر 4 عدد قرص
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
هندوانه 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و پودر دارچین کافی

طرز تهیه خورش سبزی

مرحله اول

برای تهیه خورش سبزی خوشمزه در ابتدای کار هویج را پوست گرفته و بعد از شستن آن را همراه با لوبیا سبز درشت خرد کنید. سپس 1 عدد پیاز را نگینی خرد کرده و در قابلمه مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس کمی تفت دهید تا پیازها سبک و شفاف شوند. سپس مقداری فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید.

سطح سوم

وقتی بوی خامی ادویه ها از بین رفت، هویج را به همراه لوبیا سبز و نخود به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید. حالا پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شود.

مرحله چهارم

سپس 2 فنجان آب به قابلمه اضافه کنید و بگذارید سبزیجات داخل قابلمه به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب در حال جوش بماند تا نیم پز شوند. بعد از این مدت سیب زمینی ها را پوست گرفته و بشویید سپس همراه با پیاز درشت خرد کنید.

مرحله پنجم

حالا سیر را خلال می کنیم و به همراه پیاز و سیب زمینی خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم و دوباره اجازه می دهیم سبزیجات به مدت 15 دقیقه در قابلمه بپزند. اگر آب قابلمه کمتر از مواد بود آن را اضافه کنید.

مرحله ششم

بعد از این مدت قارچ، گوجه فرنگی، بامیه، شاهی و کمی نمک را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم، سپس اجازه می دهیم خورش سبزی 10-15 دقیقه دیگر دم بکشد تا سبزیجات کاملا نرم شوند.

مرحله هفتم

بعد از این مدت قابلمه را از روی اجاق برداشته سپس خورش سبزی را در ظرف دلخواه خود می ریزیم. در آخر خورش سبزی را با پلو زعفرانی و سماق و لیموترش تازه و پیاز سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا