آشپزی

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش قیمه بادمجان را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش با قیمه بادمجان

خورش قیمه بادمجان یکی از خورش های سنتی و قدیمی ایرانی است که با دستورهای مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه خورش با قیمه بادمجان برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت بره و گوسفند 400 گرم
لپه ها 1 فنجان
پیاز بزرگ 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
آبلیموی تازه کافی
گل سرخ 1 قاشق چایخوری
بادمجان 4 عدد
گوجه فرنگی 4 عدد
نمک، فلفل، زردچوبه و چوب دارچین کافی

طرز تهیه خورش با قیمه بادمجان

مرحله اول

من آماده می کنم خورش بادمجان مجلسی در ابتدای کار لپه را می شوییم تا گرد و غبار آن شسته شود سپس در ظرف مناسبی ریخته و تا نیمه پر از آب می کنیم سپس لپه را به مدت 2 ساعت در آب می گذاریم تا خیس شود.

مرحله دوم

حالا بعد از این مدت گوشت را مکعبی می کنیم. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم و سپس آن را می شوییم و به صورت خلال می کنیم. پس از آن در قابلمه مناسبی کمی روغن مایع ریخته و روی اجاق قرار می دهند.

سطح سوم

در این مرحله پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس گوشت خورش شده را داخل ظرف همراه با پیاز می ریزیم سپس تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند.

مرحله چهارم

حالا چوب دارچین را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم سپس کمی تفت می دهیم. سپس لپه را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس لپه را به همراه پوره گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله پخت را ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و بعد از آن رنگ آن روشن شود. سپس 4 تا 5 پیمانه آب جوش روی مواد بریزید و در قابلمه را بپوشانید و بگذارید خورش به مدت 4 تا 5 ساعت بپزد.

مرحله ششم

حالا بادمجان ها را می شوییم سپس پوست آن را به همراه کلاهک جدا می کنیم و به صورت ورقه ای برش می دهیم. سپس گوجه فرنگی را شسته و به 2 قسمت تقسیم می کنیم و در تابه ای مناسب کمی روغن می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم سپس بادمجان ها را به همراه گوجه فرنگی در تابه می گذاریم و کاملا سرخ می کنیم. سپس وقتی بادمجان ها و گوجه فرنگی ها کاملا سرخ شدند حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

حالا روی بادمجان و گوجه فرنگی مقداری فلفل سیاه و پودر دارچین بپاشید، سپس در 30 دقیقه آخر پخت، نمک، آبلیموی تازه و زعفران را به خورش اضافه کنید. سپس خورش را هم زده و بادمجان و گوجه فرنگی را به خورش اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله در 5 دقیقه آخر پخت، گلاب را به خورش اضافه کنید، سپس هم بزنید. بعد از این مدت خورش را از روی حرارت بردارید و در ظرف مورد نظر بریزید و با برنج زعفرانی سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا