آشپزی

طرز تهیه خورش مرغ با ماست بسیار لذیذ با دستورپخت ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش مرغ با ماست

طرز تهیه خورش مرغ با ماست, طرز تهیه مرغ با ماست و زعفران

خورش مرغ با ماست یکی از غذاهای لذیذ و متفاوتی است که می توانید آن را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. این غذا با ترکیب مرغ و ماست خامه‌ای طعمی مطبوع و ملایم دارد که همراه با خامه و سایر ادویه‌ها تجربه جدیدی از خورش ایرانی را به ارمغان می‌آورد.

برای تهیه خورش مرغ خانگی با ماست ابتدا سینه مرغ را به صورت نوارهای نازک برش دهید سپس سیر و پیاز را رنده کنید و در تابه با کمی روغن زیتون تفت دهید. مرغ را اضافه کنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. ماست و خامه را با هم مخلوط کرده و بعد از تغییر رنگ مرغ، این مخلوط را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. برای طعم و رنگ بهتر مقداری زعفران اضافه کنید. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید خورش آرام آرام بپزد و غلیظ شود. بعد از حدود 15 دقیقه خورش آماده است و می توانید نوش جان کنید.

عناصر اندازه ی
ماست خامه ای 1 فنجان
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
یک پیاز کوچک 1 قطعه
نمک و فلفل تا جایی که لازم است
سینه مرغ 600 گرم
کرم رنگ 3 قاشق غذاخوری
سیر 5 قرص

طرز تهیه خورش مرغ با ماست

مرحله 1: مرغ را آماده کرده و سیر و پیاز را تفت دهید

ابتدا سینه مرغ را به صورت نوارهای نازک برش دهید. سیر و پیاز نیز رنده می شوند. اگر دوست داشتید مقداری زنجبیل تازه رنده شده اضافه کنید. این مخلوط را با روغن زیتون در تابه ای روی حرارت ملایم بریزید و روی حرارت ملایم بپزید تا عطر سیر و زنجبیل هوا را پر کند.

مرحله 2: مرغ را اضافه کنید و با ادویه ها تفت دهید

وقتی سیر را بویید، نوارهای مرغ را به تابه اضافه کنید. با کمی نمک و فلفل تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند و بپزد.

مرحله 3: مخلوط ماست و خامه را آماده کنید

در ظرفی جداگانه خامه ترش و خامه را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. این ترکیب باعث می شود خورش غلظت پیدا کند و طعم مطبوعی پیدا کند.

مرحله 4: سس ماست را به مرغ اضافه کنید

بعد از اینکه مرغ خوب پخت و تغییر رنگ داد، سس ماست و خامه را به تابه اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا مخلوط به جوش بیاید.

مرحله 5: زیبایی و خوشبو شدن با افزودن زعفران

برای افزایش طعم و عطر خورش می توانید کمی زعفران آب پز به آن اضافه کنید. بدین ترتیب خورش علاوه بر طعم بی نظیر، رنگ زیبایی نیز به خود می گیرد.

مرحله ششم: آماده سازی نهایی خورش

در قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا خورش آرام آرام بپزد و سس غلیظ شود. حدود 15 دقیقه برای این مرحله کافی است. بهتر است هر از چند گاهی غلظت سس را بررسی کنید تا به غلظت مورد نظرتان برسد.

مرحله هفتم: خورش را سرو کنید

وقتی مرغ خوب پخت و سس به غلظت مناسب رسید، حرارت را خاموش کنید. حالا خورش مرغ با ماست آماده است. آن را در ظرف مورد نظر خود بریزید و با برنج سفید یا نان تازه میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا