آشپزی

طرز تهیه خورش مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش مرغ

خورش مرغ یکی از پرطرفدارترین خورش‌های ایرانی است که در کنار انواع برنج‌ها مانند زرشک پلو، باقلی پلو و … سرو می‌شود. طرز تهیه خورش مرغ برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه و ران مرغ 4 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز ½ فنجان
سیب زمینیها 2 عدد
هویج 2 عدد
پیاز 1 قطعه
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه خورش مرغ

مرحله اول

من آماده می کنم خورش مرغ مجلسی ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید سپس در ظرف مناسبی با کمی روغن بریزید. سپس قابلمه را روی اجاق بگذارید و پیاز را خوب تفت دهید تا سبک شود.

مرحله دوم

در این مرحله نمک و فلفل و زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها بیرون بیاید. سپس تکه های گوشت را به قابلمه اضافه کرده و یکی دو دقیقه تفت دهید.

سطح سوم

حالا 4 پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب زودتر شروع به جوشیدن کند. بعد از اینکه آب به جوش آمد و کف مرغ بیرون آمد و روی سطح آب جمع شد با قاشق آنها را جمع کرده و دور می اندازیم.

مرحله چهارم

در این مرحله حرارت را زیر قابلمه کم کنید و اجازه دهید مرغ بپزد و به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت نرم شود. پس از پخته شدن مرغ، تکه های مرغ را از قابلمه خارج کنید.

مرحله پنجم

حالا آب مرغ را صاف کرده و کنار بگذارید. سپس ظرف مناسبی را روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. پس از داغ شدن روغن، پوره گوجه فرنگی را اضافه کرده و کاملا تفت دهید.

مرحله ششم

بعد از اینکه پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شد، آب مرغ صاف شده را به همراه زعفران و آبلیمو به تابه اضافه کنید و هم بزنید. بعد از آن روی حرارت ملایم می گذاریم سس کمی غلیظ شود.

مرحله هفتم

در همین حین یک ماهیتابه بزرگ را گرم کنید و روغن زیادی به آن اضافه کنید. سپس تکه های مرغ را به تابه اضافه کنید و دو طرف آن ها را سرخ کنید تا طلایی و قهوه ای شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله تکه مرغ سرخ شده را به تابه با سس اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم تا سس جذب مرغ شود. در این مدت سیب زمینی ها و هویج ها را پوست بگیرید و ورقه ای برش دهید.

مرحله نهم

حالا سیب زمینی و هویج را خوب بشویید و با حوله خشک کنید. سپس یک تابه مناسب را گرم کنید و مقداری روغن اضافه کنید سپس سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و به طور یکنواخت تفت دهید.

مرحله دهم

بعد از سرخ شدن سیب زمینی ها را از ماهیتابه خارج کنید و هویج را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. در آخر خورش مرغ را در ظرف مناسبی می ریزیم و روی آن را با سیب زمینی سرخ شده و هویج تزیین می کنیم و با برنج سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا