آشپزی

طرز تهیه خورش پرتقال با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش پرتقال را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش پرتقال

خورش پرتقال یکی از خاص ترین خورش های ایرانی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه خورش پرتقال برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
یک پرتقال 2 عدد بزرگ
آب پرتقال 2 فنجان
پیاز 2 عدد
ارد 2 قاشق غذاخوری
سینه مرغ 400 گرم
خلال پسته 50 گرم
قند 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
نمک کافی

طرز تهیه خورش پرتقال

مرحله اول

برای تهیه خورش پرتقال مجلسی ابتدا سینه مرغ را ریز خرد می کنیم. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم سپس آن را شسته و ریز خرد می کنیم. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا کره را به تابه اضافه کنید سپس اجازه دهید کره کاملا ذوب شود. سپس پیاز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا روشن و شفاف شود، سپس سینه های مرغ را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید.

سطح سوم

در این مرحله زعفران پخته شده را به سینه مرغ اضافه کنید سپس هم بزنید. سپس آب پرتقال تازه را به همراه شکر به سینه مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا ذرات شکر حل شود سپس آرد را در کمی آب سرد حل می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را هم می زنیم تا گلوله نشود سپس با سینه مرغ به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس نمک روی خورش را اندازه کنید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید سینه مرغ کاملا بپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست اولیه و ثانویه پرتقال را جدا می کنیم سپس فیله پرتقال را برش می دهیم. سپس وقتی سینه های مرغ کاملا پخت، فیله های پرتقال را به خورش اضافه کنید و بعد از 2 الی 3 دقیقه حرارت را خاموش کنید.

مرحله ششم

در آخر خورش پرتقال را در بشقاب مورد نظر بریزید سپس چند خلال پسته را به عنوان تزیین اضافه کنید و با برنج زعفرانی سرو کنید. توجه داشته باشید که میزان شکر خورش پرتقال به نوع طعم آن بستگی دارد. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا