آشپزی

طرز تهیه خورش پرتقال +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش پرتقال

سلام به همه دوستان امروز میخوام طرز تهیه خورش پرتقال که یکی از خورش های خوشمزه و متفاوت ایرانی هست رو بهتون آموزش بدم. این خورش با طعم ملایم و عطر پرتقال تهیه می شود که همراه خوبی با برنج سفید است. می توانید از این غذا در مهمانی ها و مجالس خانوادگی استفاده کنید و از طعم خوب و متفاوت آن لذت ببرید. خوب بیایید مواد لازم و طرز تهیه آن را با هم بررسی کنیم.

برای تهیه خورش پرتقال ابتدا سینه مرغ را ریز خرد کرده و در روغن داغ سرخ کنید. سپس پوست پرتقال و آب پرتقال را اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پرتقال ها را پوست گرفته و فیله کنید و در اواخر پخت به خورش اضافه کنید. شکر و زعفران را اضافه کنید و بگذارید خورش کمی غلیظ شود. در آخر روی خورش را با خلال پرتقال و پسته تزیین کرده و با برنج سرو کنید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر مقدار مواد
سینه مرغ 800 گرم
پرتقال بدون دانه 2 عدد
آب پرتقال 2 فنجان
سایر مواد مورد نیاز مقدار مواد
قند 1 قاشق غذاخوری
خلال پسته 1 قاشق غذاخوری
یک تکه پوست پرتقال 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
نمک و روغن مایع کافی

طرز تهیه خورش پرتقال

مرحله 1: تهیه و تفت دادن مرغ

ابتدا سینه های مرغ را به خوبی تمیز کرده و بشویید، سپس آن ها را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید، تقریباً مانند آنچه برای مرغ کباب استفاده می شود. حالا یک تابه مناسب را روی اجاق گاز بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید و بگذارید روغن داغ شود. حالا تکه های مرغ را در تابه بریزید و شروع به تفت دادن کنید تا رنگ مرغ ها کمی طلایی شود.

مرحله 2: پوست پرتقال را اضافه کنید

وقتی مرغ ها کمی سرخ شدند، پوست پرتقال را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا عطر پوست پرتقال خوب بلند شود و همه چیز را پر کند.

مرحله 3: پختن مرغ با آب پرتقال

حالا نوبت اضافه کردن آب پرتقال است. دو فنجان آب پرتقال را با کمی نمک داخل قابلمه بریزید. در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا پوست مرغ و پرتقال به آرامی بپزد و خوب مخلوط شود.

مرحله 4: پرتقال ها را آماده کنید

در حالی که مرغ در حال پختن است، پرتقال ها را آماده کنید. پرتقال ها را پوست بگیرید و مطمئن شوید که تمام قسمت های سفید پوست آن جدا شده باشد. سپس پرتقال ها را فیله کنید.

مرحله پنجم: پرتقال ها را به خورش اضافه کنید

وقتی مرغ کاملا پخت، پرتقال های خلال شده را به قابلمه اضافه کنید. حواستان باشد پرتقال ها را زود به مخلوط اضافه نکنید زیرا اگر زیاد بپزند ممکن است له شوند و شکل خورش را خراب کنند.

مرحله ششم: خورش را مزه دار کنید

در این مرحله شکر و زعفران پخته شده را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با بقیه مواد مخلوط شود. حرارت زیر قابلمه را کمی بیشتر کم کنید و بگذارید خورش آرام آرام جا بیفتد و آماده سرو شود.

مرحله هفتم: خورش را تزئین کرده و سرو کنید

وقتی خورش آماده شد آن را در ظرف دلخواهتان بریزید. برای تزیین از خلال پرتقال، خلال پسته یا خلال بادام استفاده کنید تا جلوه زیبایی به خورش ببخشید. حالا خورش پرتقال را با برنج سفید یا کیت سرو کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید!

آموزش خورش های خوشمزه

  • طرز تهیه خورش بادام خوشمزه و سنتی به سبک رستورانی
  • طرز تهیه خورش قارچ خوشمزه مرحله به مرحله
  • طرز تهیه خورش کرفس رستورانی خوشمزه مرحله به مرحله
  • طرز تهیه خورش مسما مجلسی غور مرحله به مرحله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا