آشپزی

طرز تهیه دسر سارای تاتلیسی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دسر سرای تاتلوسی

دسر سرای تاتلیسی یکی از دسرهای خوشمزه و خاص ترکیه است که با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه دسر سرای تاتلوسی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای دسر سرای تاتلیسی
شیر نر 4 فنجان
ارد 1.5 فنجان
نشاسته یا گل ذرت 2 قاشق غذاخوری
قند 1.5 فنجان
کره 25 گرم
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
شکلات برای صبحانه کافی
بادام یا فندق برشته شده کافی

طرز تهیه دسر سرای تاتلوسی

مرحله اول

برای تهیه دسر خوشمزه سارا تاتلیسی در ابتدای کار مواد خشک شامل آرد و شکر و نشاسته ذرت را در قابلمه ریخته و مخلوط می کنیم سپس شیر را داخل قابلمه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

وقتی مواد داخل شیر حل شد، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام با همزن هم می زنیم تا مخلوط کمی غلیظ شود و به قوام فرنی نزدیک شود. سپس کره و وانیل را به قابلمه اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا خامه را هم می زنیم تا کره با دمای خامه ذوب شود سپس تابه را از روی حرارت برداشته و می گذاریم خامه کاملا خنک شود. سپس لیوان های مورد نظر را انتخاب می کنیم و روی آن ها کمی روغن می مالیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط دسر تاتلیسی را داخل لیوان های مورد نظر بریزید و لیوان ها را به مدت 4-5 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود و ببندند. بعد از این مدت لیوان ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

سپس لبه های دسر را با استفاده از چاقو از فنجان ها جدا می کنیم و سپس به اندازه های دلخواه برش می دهیم. سپس دسرها را در بادام، پسته یا فندق تفت داده شده میغلطانیم سپس با شکلات آب شده تزئین می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا