آشپزی

طرز تهیه دسر فروت مرنگ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دسر فروت مرنگ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه دسر مرنگ میوه ای

دسر مرنگ میوه ای یکی از دسرهای بین المللی خوشمزه است که برای سرو در جشن تولد و مهمانی بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر مرنگ میوه ای لطفا در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای سس میوه
یک تخم مرغ 3 عدد بزرگ
کره 60 گرم
قند ½ فنجان
پوره میوه مورد علاقه ½ فنجان
مواد لازم برای پایه بیسکویت
بیسکویت هاضمه 1 بسته
کره 100 گرم
مواد لازم برای لایه مرنگ
سفیده تخم مرغ 1 قطعه
قند 100 گرم
اب ¼ فنجان
عصاره وانیل ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر مرنگ میوه ای

مرحله اول

برای تهیه یک دسر مرنگ میوه ای خوشمزه، 30 دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید کره به دمای محیط برسد. حالا پوره میوه مورد نظر را به همراه کره نرم و شکر در یک قابلمه نسبتا بزرگ بریزید.

مرحله دوم

حالا مواد را در قابلمه هم میزنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس قابلمه را روی اجاق قرار دهید و بگذارید 5 دقیقه روی حرارت بماند تا مایع داخل قابلمه به نقطه جوش برسد سپس آن را از روی اجاق گاز بردارید.

سطح سوم

در این مرحله اجازه دهید مخلوط کمی خنک شود. حالا تخم‌مرغ‌ها را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها به هم برسند، سپس یک چهارم خامه ترش گرم را به ظرف اضافه کنید.

مرحله چهارم

سپس با همزن برقی مواد داخل کاسه را مدام هم می زنیم تا تخم مرغ ها از حرارت مایه پخته نشوند سپس باقی مانده مایه را به کاسه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا مخلوط را به کاسه داخل قابلمه برمی گردانیم و دوباره روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا مخلوط داخل قابلمه به غلظت برسد. وقتی مخلوط داخل قابلمه غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله ششم

در این مرحله سس را در قابلمه می گذاریم تا کمی خنک شود سپس سس را داخل شیشه استریل می ریزیم سپس درب آن را می بندیم و در یخچال می گذاریم. حالا پایه بیسکویت را درست می کنیم.

مرحله هفتم

برای این کار روغن را روی بخار شوفاژ داغ می کنیم سپس بیسکویت را خرد کرده و در غذاساز می گذاریم. حالا بیسکویت ها را خوب مخلوط کنید تا کاملا پودر شوند و سپس کره را به غذاساز اضافه کنید.

مرحله هشتم

حالا دوباره بیسکویت را با هم مخلوط می کنیم تا بیسکویت حالت خمیری پیدا کند. سپس مرنگ را با اضافه کردن سفیده تخم مرغ به کاسه و هم زدن با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه آماده کنید.

مرحله نهم

وقتی سفیده تخم مرغ شکل گرفت و کدر شد، هم زدن را متوقف می کنیم. حالا شکر و آب را در قابلمه مناسبی بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا شربت به مدت 5 دقیقه بجوشد و شربت غلیظ شود.

مرحله دهم

سپس اطراف قابلمه را با برس مرطوب تمیز می کنیم تا شربت غلیظ نشود سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و می گذاریم شربت کاملا خنک شود. حالا شربت غلیظ را با سفیده تخم مرغ به کاسه اضافه کنید.

مرحله یازدهم

در این مرحله سفیده ها را به آرامی و مدام هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود سپس عصاره وانیل را به کاسه اضافه کنید و دوباره هم بزنید. حالا مواد کراست را داخل لیوان های سرو خود می ریزیم.

مرحله دوازدهم

سپس با پشت قاشق مواد کراست را کاملا صاف می کنیم سپس مقداری از سس میوه را در لیوان های سرو روی لایه کراست می ریزیم. حالا مرنگ را داخل قیف بشکه ای با سر بشکه مورد نظر می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله مرنگ را داخل لیوان ها بریزید و مرنگ را با شعله حرارت دهید تا دسر زیباتر شود تا کاملا طلایی و زیبا شود. از آنجایی که تخم مرغ ها به سرعت فاسد می شوند، به همان اندازه که نیاز دارید دسر درست کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا