آشپزی

طرز تهیه دلمه کدو سبز با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دلمه کدو سبز را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کوفته کدو سبز

خورش کدو حلوایی یکی از غذاهای خوشمزه و سالمی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه کوفته کدو سبز برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
کدو سبز 5 تکه
گوجه فرنگی 3 عدد
برنج 3 قاشق غذاخوری
سبزیجات معطر 2 قاشق غذاخوری
گوشت چرخکرده 200 گرم
پیاز 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
سیب زمینیها 2 عدد
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه کوفته کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه دلمه کدو سبز خوشمزه ابتدا یک قابلمه آب را روی حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشد سپس برنج را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید برنج بجوشد. حالا کدوها را می شوییم.

مرحله دوم

سپس با استفاده از چنگال روی کدوها خط بکشید و بسته به اندازه کدوها به ۲ یا ۳ قسمت تقسیم کنید. حالا داخل کدوها را به کمک چاقو خالی می کنیم و کدوها را به صورت نگینی خرد می کنیم.

سطح سوم

سپس پیاز را ریز خرد کرده و تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا در تابه مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آنها از بین برود. سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا گوشت سرخ شود.

مرحله پنجم

وقتی رنگ گوشت تغییر کرد کدو حلوایی خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا قهوه ای شود. حالا سبزیجات معطر (گیل و جعفری) را به همراه برنج آبکش شده به تابه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ششم

حالا مواد متوسط ​​پوست کدو را می گذاریم کاملا سرخ شود و آب اضافی آنها گرفته شود. وقتی آب اضافی مواد میانی تبخیر شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مواد میانی کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

سپس مواد متوسط ​​را داخل کدو حلوایی بریزید و آن را کاملا فشرده کنید، سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بعد از شستن ورقه ای برش دهید. حالا مقدار کمی روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سیب زمینی های خلال شده را در تابه می چینیم، سپس دلمه های شکم پر را روی سیب زمینی ها می چینیم، حالا گوجه ها را خلال می کنیم و روی کدوها می چینیم.

مرحله نهم

حالا سس گوجه فرنگی را درست می کنیم، برای این منظور در ظرف مناسبی پوره گوجه فرنگی را با کمی آب و نمک و فلفل مخلوط می کنیم سپس آن را داخل ماهیتابه می ریزیم و درب آن را می بندیم.

مرحله دهم

حالا پوست کدو سبز را به مدت 30 تا 50 دقیقه روی آتش می گذاریم تا کاملا پخته و نرم شود. بعد از این مدت، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کدو را با برنج سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا