آشپزی

طرز تهیه دمپختک با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دمپختک را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پیراشکی

دمپختک یا دمی باگالی با نیمرو یکی از غذاهای ساده و بسیار خوشمزه ایرانی است که برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله بسیار راحت و سریع تهیه می شود. طرز تهیه پیراشکی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 4 لیوان
لوبیا 2 لیوان
پیاز 2 عدد
زردچوبه 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 4 عدد
کره کافی

طرز تهیه پیراشکی

مرحله اول

من آماده می کنم کف خانه در ابتدای کار لوبیا و برنج را در دو کاسه آب می ریزیم و حدود یک ساعت می گذاریم خیس بخورد. سپس پیاز را پوست گرفته و ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی اجاق می گذاریم و کمی روغن می ریزیم سپس پیاز را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا نرم شود. سپس مقداری زردچوبه اضافه کنید و پیاز را یک دقیقه دیگر تفت دهید.

سطح سوم

حبوبات را شسته و به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا در حین پخت له نشوند. بعد یک و نیم فنجان آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا حبوبات حدود 15 دقیقه بپزند.

مرحله چهارم

بعد از این مدت برنج را آبکشی می کنیم و به همراه کمی کره یا روغن به قابلمه اضافه می کنیم. سپس حرارت را کم می کنیم و برنج و حبوبات را مخلوط می کنیم و می گذاریم برنج بپزد و آب آن داخل قابلمه برود.

مرحله پنجم

بعد از تبخیر آب دانه های برنج را بین دو انگشت امتحان می کنیم، اگر زنده بودند دوباره کمی آب اضافه می کنیم. در آخر پس از تبخیر آب قابلمه، روغن را ریز خرد کرده و روی برنج بمالید.

مرحله ششم

در این مرحله درب قابلمه را صافی می گذاریم و اجاق را در پایین ترین سطح قرار می دهیم. سرگرمی روز بعد از ۴۰ دقیقه کوفته را در بشقاب مورد نظر بریزید و با پیاز داغ یا نیمرو سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا