آشپزی

طرز تهیه دمی گوجه فرنگی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دم گوجه فرنگی

دنبه گوجه فرنگی یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی در بین مردم دارد تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه دم گوجه فرنگی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 4 لیوان
طبل 500 گرم
گوجه فرنگی 5 عدد وسط
پیاز 2 عدد وسط
سیب زمینیها 1 عدد وسط
فلفل ½ فلفل سیاه
زعفران آب پز کافی
ادویه و نمک کافی
زردچوبه و پاپریکا کافی

طرز تهیه دم گوجه فرنگی

مرحله اول

من آماده می کنم دم گوجه فرنگی خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و همراه با 2 قاشق چایخوری نمک در ظرف مناسبی قرار می دهیم. سپس آنقدر آب به کاسه اضافه کنید تا روی برنج را بپوشاند و بگذارید خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله پای مرغ را به همراه فلفل، 1 عدد پیاز و مقداری ادویه کاری، نمک و فلفل قرمز در قابلمه مناسبی بریزید. حالا به اندازه ای آب به قابلمه اضافه کنید تا روی ران مرغ را بپوشاند و روی اجاق قرار دهید.

سطح سوم

در این مرحله پیاز باقی مانده را نگینی خرد کرده و همراه با کمی روغن مایع در تابه مناسبی بریزید. سپس تابه را روی اجاق قرار دهید، سپس خوب تفت دهید تا پیازها سبک و شفاف شوند.

مرحله چهارم

در همین حین سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به مکعب های متوسط ​​برش دهید سپس با آب سرد بشویید تا نشاسته آن گرفته شود. بعد از سرخ شدن پیاز، سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله پنجم

حالا اجازه دهید سیب زمینی ها کمی سرخ شوند سپس گوجه ها را بشویید و پوست آن ها را جدا کنید. سپس گوجه فرنگی را نگینی خرد کرده و به ماهیتابه اضافه می کنیم و سپس مقداری نمک و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوجه ها کاملا سرخ شوند و بعد از آن تابه را از روی حرارت بر می داریم. بعد از 45 دقیقه پای مرغ پخته شده را از قابلمه خارج کرده و سپس برنج خیس خورده را آبکشی کنید.

مرحله هفتم

سپس آب مرغ را در قابلمه از صافی صاف می کنیم تا کاملاً یکدست شود سپس به همراه برنج و محتویات قابلمه در قابلمه مناسبی می ریزیم. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید آب مرغ تبخیر شود.

مرحله هشتم

در همین حین مقداری زعفران پخته شده، ¼ پیمانه آب و روغن مایع را در ظرف مناسبی بریزید، سپس مخلوط کنید تا یکدست شود. حالا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و مخلوط زعفران پخته شده را داخل آن بریزید.

مرحله نهم

حالا پاهای مرغ پخته شده را با فاصله از هم در قابلمه می چینیم و بعد دوباره روی آنها را با زعفران پخته می پوشانیم. وقتی آب اضافی برنج کشیده شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و با کفگیر برنج را با پای مرغ داخل قابلمه بریزید.

مرحله دهم

در آخر در قابلمه را می بندیم و روی قابلمه می گذاریم سپس اجازه می دهیم گوجه فرنگی به مدت 45 دقیقه بجوشد. بعد از این مدت دم گوجه را در ظرف مورد نظر برمی گردانیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا