آشپزی

طرز تهیه دوشاب یومورتا با دستور پخت محرمانه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دوشاب یومورتا را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه دوشاب یومورتا

دوشاب یومورتا که ریشه در فرهنگ غذایی غنی و باستانی دارد، ترکیبی از مواد ساده و در عین حال بسیار مغذی است که به ما کمک می کند تا یک وعده غذایی خوشمزه و مغذی را تجربه کنیم. اینجا، در و در آخر سایت آموزشیطرز تهیه این غذای خوشمزه و سنتی را به شما آموزش می دهیم.

دوشاب یومورتا یک غذای سنتی و مقوی است که با تفت دادن گردو در چربی حیوانی و افزودن کنجد، شیره انگور یا خرما و تخم مرغ تهیه می شود. این مخلوط با هم زدن دقیق به غلظت و طعم دلخواه می رسد و افزودن نمک تعادل طعم آن را کامل می کند. سرو کردن این غذا با گردو و کنجد اضافی باعث می شود یک صبحانه یا میان وعده مقوی و لذیذ باشد.

عناصر اندازه ی
گردو کافی
کنجد 2 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
خرما یا شیره انگور 4 قاشق غذاخوری
نمک کافی

طرز تهیه دوشاب یومورتا

مرحله 1: آماده سازی گردو

ابتدا گردوها را نگینی خرد کنید سپس مقداری روغن نباتی را در تابه داغ کنید و گردوهای آسیاب شده را به آن اضافه کنید. گردوها را چند دقیقه تفت دهید تا طعم آنها گرفته شود و کمی طلایی شوند.

مرحله 2: دانه های کنجد را اضافه کنید

وقتی گردوها کمی برشته شدند و عطر آن ها به مشام رسید، کنجد را به تابه اضافه کنید. کنجد را به خوبی با گردو مخلوط کرده و کمی تفت داده تا عطر کنجد گرفته شود.

مرحله 3: آب انگور یا خرما را اضافه کنید

در این مرحله آب انگور یا خرما را به مخلوط گردو و کنجد در تابه اضافه کنید. حرارت را کمی کم کنید تا شیره به آرامی با بقیه مواد ترکیب شود و مخلوط شروع به غلیظ شدن کند.

مرحله 4: تخم مرغ را اضافه کنید

وقتی مخلوط خوب داغ شد و یکدست شد، تخم مرغ را بشکنید و به تابه اضافه کنید. حالا با قاشق چوبی یا همزن، مخلوط را مدام هم بزنید تا تخم مرغ کاملا با بقیه مواد مخلوط شود.

مرحله 5: هم زدن و جوشاندن تخم مرغ

در این مرحله، مقدار تخم مرغ همزده به ترجیح شما بستگی دارد. اگر می خواهید مخلوطی نسبتاً نرم و یکدست داشته باشید، بیشتر هم بزنید. اگر ترجیح می‌دهید تکه‌های تخم‌مرغ در مخلوط داشته باشید، کمتر مخلوط کنید.

مرحله 6: غلظت و طعم را تنظیم کنید

به مخلوط خود توجه کنید و در صورت لزوم کمی بیشتر شیره انگور یا خرما اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسید. می توانید در این مرحله مقداری نمک نیز اضافه کنید تا طعم غذا متعادل شود.

مرحله 7: آماده شدن برای سرو

بعد از اینکه یومورتا دوشاب به قوام و طعم دلخواه رسید حرارت را خاموش کنید. اجازه دهید مخلوط چند دقیقه دیگر در تابه بماند تا کمی سفت شود.

مرحله هشتم: ماست دوشاب را سرو کنید

اکنون دوشاب یومورتا آماده خدمت است. این غذا را در ظرف مناسبی بریزید و می توانید روی آن را با مقداری گردوی آسیاب شده یا کنجد تزئین کنید. این دستور سنتی و ابتکاری را می توانید برای صبحانه یا به عنوان یک میان وعده سالم و مغذی میل کنید.

ماجراجویی را در میان وعده های خوشمزه ادامه دهید

امیدوارم دستور یومورتا دوشاب را دوست داشته باشید. اگر این طعم های متفاوت و سنتی را دوست دارید و می خواهید در صبحانه خود تنوع خوبی داشته باشید، پیشنهاد می کنم آموزش ها را دنبال کنید.املت ترکی“و”املت گوجه فرنگی قهوه» هم بزنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا