آشپزی

طرز تهیه دونات خرمالو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دونات خرمالو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه دونات خرمالو

خرمالو یکی از شیرینی های بین المللی ساده و خوشمزه است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه دونات خرمالو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای دونات خرمالو
پوره خرمالو 200 گرم
ارد 600 گرم
یک تخم مرغ 2 عدد
قند 160 گرم
مخمر فوری 12 گرم
شیر نر ½ فنجان
کره 100 گرم
نمک ½ قاشق چایخوری
بهبود دهنده 3 گرم

طرز تهیه دونات خرمالو

مرحله اول

برای تهیه دونات خرمالو به روش بازاری کره را از 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و در آشپزخانه قرار می دهیم. سپس اجازه دهید کره با دمای محیط سازگار شود و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا پوره خرمالو را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا خرمالو را می شوییم، سپس قسمت گوشتی آن را از پوست جدا می کنیم و در سینی مناسبی اضافه می کنیم. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی خرماها کاملا کشیده شود.

سطح سوم

در این مرحله مایه فوری را در ظرف مناسبی بریزید سپس آرد را به همراه نمک و مواد بهبود دهنده در الک اضافه کنید و روی مایه الک کنید و سپس هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله کره نرم شده را به همراه شکر در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط کره سبک و پفکی شود. سپس تخم مرغ ها را به مخلوط کره اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا دوباره مخلوط کره را با دور تند همزن برقی هم بزنید تا تخم مرغ ها دیگر منعقد نشوند و مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس شیر را به مخلوط کره اضافه کنید، سپس هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله پوره خرمالو را به مخلوط کره اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس مخلوط آرد را به مخلوط پوره خرمالو اضافه کنید، سپس به ورز دادن ادامه دهید تا خمیر یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا روی سطح کار آرد بپاشید سپس خمیر را روی سطح کار قرار دهید. سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز می دهیم تا کاملاً نرم و یکدست شود و پس از آن داخل ظرف مناسبی را با کمی روغن مایع پخش می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله خمیر را ورز داده و در ظرفی قرار می دهیم سپس روی کاسه را سلفون می کنیم و خمیر را به مدت 1 ساعت در جای گرمی می گذاریم تا آماده شود و حجم آن تا 3 برابر دو برابر شود.

مرحله نهم

در این مرحله بعد از سپری شدن این زمان خمیر را روی سطح کار گذاشته و بعد از آن به چانه های 130-150 گرمی تقسیم می کنیم. سپس با وردنه وسط چانه ها را سوراخ می کنیم تا چانه ها شکل پیراشکی به خود بگیرند.

مرحله دهم

حالا روی خمیر را با کیسه فریزر چرب شده بپوشانید، سپس اجازه دهید خمیر به مدت 15 دقیقه استراحت کند تا حجیم شود. سپس بعد از این مدت شیر ​​در حال جوش را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله به اندازه کافی کره مایع به شیر در حال جوش اضافه می کنیم تا دونات ها در آن شناور شوند سپس اجازه می دهیم کره مایع خوب داغ شود. سپس خمیر را در شیر در حال جوش قرار می دهیم و تفت می دهیم.

مرحله دوم

حالا می گذاریم یک طرف پیراشکی کاملا طلایی و قهوه ای شود، سپس آن را ورق می زنیم تا طرف دیگر دونات کاملا طلایی و طلایی شود. سپس پیراشکی ها را به همین ترتیب سرخ می کنیم و پس از آن روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در آخر اجازه دهید چربی اضافی دونات ها کشیده شود سپس به دلخواه با شکلات آب شده و ترافل های رنگی تزئین کنید. سرگرمی روز دونات خرمالو را در ظرف دلخواه بچینید و با چای سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا