آشپزی

طرز تهیه دونات +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دونات

پیراشکی یکی از شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که طرفداران زیادی دارد و معمولا برای یک میان وعده بسیار مناسب است تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه دونات برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای دونات
ارد 4 فنجان
شیر ولرم 1 فنجان
یک تخم مرغ 2 عدد
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
قند 4 قاشق غذاخوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری
کره 75 گرم
یک تکه شکلات کافی

طرز تهیه دونات

مرحله اول

من آماده می کنم دونات خانگی در ابتدای کار 30 دقیقه قبل روغن را از یخچال خارج می کنیم تا دمای آن کاملا با دمای محیط هماهنگ شود. سپس در ظرف مناسبی شیر ولرم را با مایه فوری بریزید.

مرحله دوم

حالا 1 قاشق غذاخوری شکر را بیرون بیاورید و به کاسه اضافه کنید سپس مخلوط کنید و درب ظرف را بپوشانید. سپس اجازه دهید مایه به مدت 10 دقیقه در دمای اتاق بماند.

سطح سوم

در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را به همراه کره دمای اتاق، نمک و باقی‌مانده شکر در ظرف مناسبی بریزید، سپس با همزن دستی مخلوط کنید تا مواد مخلوط شوند و کره را در مخلوط تخم‌مرغ پخش کنید.

مرحله چهارم

بعد از 10 دقیقه خمیر مایه تمام شده را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس آرد را 3 بار الک می کنیم سپس کم کم به ظرف اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله پنجم

وقتی خمیر نرمی به دست آمد که به دست نچسبد، آرد اضافه نکنید. حالا خمیر را با نوک انگشتان به مدت 10 دقیقه ورز دهید، سپس روی کاسه را با یک پارچه تمیز بپوشانید.

مرحله ششم

سپس خمیر را به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود. بعد از این مدت دوباره خمیر را ورز می دهیم تا پف کند سپس سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را روی سطح کار می گذاریم و با وردنه باز می کنیم سپس با حلقه گرد خمیر را شکل می دهیم و وسط آن را با وردنه سوراخ می کنیم. سپس در تابه ای مناسب مقداری آرد بپاشید.

مرحله هشتم

حالا خمیر را در سینی می چینیم و با کیسه فریزر چرب شده روی آن ها را می پوشانیم و 20 دقیقه دیگر به خمیر استراحت می دهیم تا حجیم شود. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا به اندازه ای کره مایع اضافه می کنیم تا دونات ها در ماهیتابه غوطه ور شوند. حالا اجازه دهید روغن خوب داغ شود سپس دونات ها را داخل روغن بیندازید و بگذارید یک طرف آن کاملا قرمز و طلایی شود.

مرحله دهم

وقتی یک طرف دونات ها سرخ شد آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم کاملا سرخ شود. در نهایت دونات ها را از تابه خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا چربی اضافی آن گرفته شود.

مرحله یازدهم

وقتی چربی اضافی دونات ها برداشته شد، نوار شکلاتی را برش می دهیم و روی بخار پز می گذاریم تا کاملا آب شود، سپس روی دونات ها را داخل شکلات آب شده فرو می کنیم و بیرون می آوریم.

مرحله دوازدهم

حالا دونات ها را در ظرف مورد نظر قرار دهید سپس روی شکلات ها مقداری فندق یا پسته بپاشید. در آخر اجازه دهید دونات ها ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا شکلات سفت شود. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا