آشپزی

طرز تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ

ذرت مکزیکی یکی از محبوب ترین و محبوب ترین تنقلات ایرانی است که با دستور پخت بسیار متفاوتی نسبت به مکزیک تهیه می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
دانه های ذرت 500 گرم
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
فلفل ½ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
پیتزا با پنیر 200 گرم
قارچ (اختیاری) 200 گرم
سوسیس (اختیاری) 100 گرم
آویشن 1 قاشق چایخوری
فلفل 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ

مرحله اول

برای ذرت مکزیکی خوشمزه و خاص ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی اجاق می گذاریم. سپس 1 قاشق چایخوری نمک به آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

بعد از به جوش آمدن آب، ذرت را به آن اضافه کنید و بگذارید 30 دقیقه در آب جوش بجوشد. بعد از 30 دقیقه ذرت ها را آبکشی کرده و در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.

سطح سوم

در این دستور از قارچ و سوسیس استفاده نکرده ایم اما اگر بخواهیم از قارچ و کالباس استفاده کنیم قارچ و سوسیس را ریز خرد می کنیم. ابتدا قارچ ها را با 1 قاشق غذاخوری آبلیمو و کمی روغن یا کره تفت دهید.

مرحله چهارم

اگر قارچ را با حرارت ملایم سرخ کنیم آب آزاد می کند و سیاه می شود. به همین دلیل باید آن را با دمای بالا بپزیم و آبلیمو را اضافه کنیم تا رنگ قارچ تغییر نکند. بعد از اینکه قارچ ها را خوب تفت دادید، سوسیس را اضافه کنید.

مرحله پنجم

سوسیس را چند دقیقه تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهد سپس ذرت را به تابه اضافه کنید و هم بزنید. مواد را چند دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا خوب مخلوط شوند.

مرحله ششم

در این مرحله سس مایونز و پنیر پیتزا را اضافه کنید. طرز تهیه پنیر پیتزا در خانه )، فلفل سیاه، نمک، آویشن و فلفل سیاه را به تابه اضافه کنید و مواد را چند دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

وقتی پنیر پیتزا کاملا آب شد، ذرت مکزیکی ما آماده سرو است. ذرت مکزیکی را در ظرف مناسبی بریزید و گرم سرو کنید. برای لذیذتر شدن ذرت مکزیکی، دوباره آن را با کمی آویشن بپاشید.

نکاتی برای تهیه ذرت مکزیکی

کالری ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی یکی از غذاهای پرکالری است و به طور متوسط ​​در هر 100 گرم از آن 700 تا 800 کالری دارد، البته این کالری بسته به میزان کره پیتزا و پنیر مصرفی در تهیه ذرت مکزیکی می تواند متفاوت باشد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا