آشپزی

طرز تهیه رشته پلو ترکیه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه اسپاگتی برنج ترکی

رشته پلو ترکی یکی از انواع غذاهای لذیذ ترکی است که طعم و عطر بی نظیری دارد، این غذای خوشمزه بسیار آسان و سریع تهیه می شود و می توان از آن به عنوان یک پیش غذای شیک و یا یک غذای ساده، مقوی و غنی، برای یک غذای کامل استفاده کرد. و معرفی مرحله به مرحله طرز تهیه اسپاگتی برنجی ترکی در زیر آمده است سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 3 نفر
گوشت چرخکرده 200 گرم
برنج 2 فنجان
برنج 2 مشت
سیب زمینی متوسط 2 عدد
فلفل های رنگارنگ 1 قطعه
پیاز متوسط 1 قطعه
پودر سیر 1 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه هر کدام 1 قاشق چایخوری
آویشن 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه و پاپریکا از هر کدام نصف قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه اسپاگتی برنج ترکی

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و خشک کنید و به سلیقه خود پوست بگیرید یا با پوست به صورت دایره های نازک برش دهید سپس در تابه ای کمی روغن بریزید و برش های سیب زمینی را در آن کمی تفت دهید و سپس از تابه خارج کنید. . .

مرحله دوم

سپس فلفل را بشویید و خشک کنید، می توانید بنا به ذائقه خود از فلفل سبز، قرمز یا زرد استفاده کنید و آن را حلقه حلقه کنید، سپس در ماهیتابه ای که سیب زمینی ها را سرخ کرده اید، بگذارید و کمی تفت دهید تا نرم و سبک شوند.

سطح سوم

سپس پیاز را ورقه یا تکه خرد کنید و داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود سپس پیاز را داخل آن بریزید و تفت دهید تا روشن و طلایی شود سپس زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ زردچوبه

مرحله چهارم

سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن و پودر سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید تا کاملا سرخ شده و تغییر رنگ دهند، سپس پوره گوجه فرنگی را بریزید و تفت دهید.

مرحله پنجم

وقتی بوی خامی ماکارونی از بین رفت و رنگ آن در مواد مشخص شد، کمی آب روی مواد بریزید و هم بزنید، سپس سیب زمینی ها و فلفل ها را دور تابه بچینید، سپس درب تابه را ببندید و روی تابه قرار دهید. حرارت دهید تا همه مواد کاملا پخته شوند.

مرحله ششم

سپس برنج را در قابلمه ای بریزید و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید تا آب از سطح برنج حدود 2 تا 3 سانتی متر بالاتر باشد سپس کمی روغن و کمی نمک داخل آب بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. آب برنج را مخلوط کنید.

مرحله هفتم

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند و بعد رشته پلو را برش می دهیم و در قابلمه می گذاریم تا همراه برنج در آب کمی بجوشد.

مرحله هشتم

سپس رشته پلو را حدود 40 الی 45 دقیقه می گذاریم خوب دم بکشد و بعد از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسبی بگذارید و مخلوط گوشت و سیب زمینی را دور آن بریزید و با مقداری نعنا و ریحان و برگ گشنیز تزیین کنید. در آخر اسپاگتی برنج ترکی را با سس کچاپ و گوجه فرنگی، سالاد، ترشی، زیتون و دارچین به عنوان یک غذای ساده و مقوی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا