آشپزی

طرز تهیه رولت خامه ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه رولت خامه ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه رول خامه ای

رول خامه ای یکی از شیرینی های پرطرفدار در بین ایرانیان است که با طعم های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه رول خامه ای خوشمزه برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای یک رول خامه ای
ارد 120 گرم
شکر پودر شده 100 گرم
یک تخم مرغ 4 عدد
پودر خمیرمایه ½ قاشق چایخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری
آب جوش 4 قاشق غذاخوری
نمک 1 پنس
خامه زده شده 200 گرم
شکر پودر شده کافی

طرز تهیه رول خامه ای

مرحله اول

برای تهیه رول خامه ای خوشمزه ابتدا فر را با دمای 200 درجه روشن می کنیم تا خوب گرم شود سپس روی قالب مناسب 30*40 سانتی متری کاغذ پخت می پوشانیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بگذارید. سپس زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم. حالا زرده تخم مرغ، وانیل و 2 قاشق غذاخوری شکر را در ظرف مناسبی بریزید.

سطح سوم

حالا زرده ها را با همزن هم می زنیم تا با شکر یکدست شوند سپس آب جوش را به کاسه اضافه می کنیم و به هم زدن مواد ادامه می دهیم تا کاملا یکدست شوند. سپس یک یا دو قاشق آرد را به کاسه اضافه کنید.

مرحله چهارم

مواد را کمی هم بزنید تا با آرد مخلوط شده و کمی غلیظ شوند سپس کنار بگذارید. سپس سفیده ها را به همراه نمک در یک کاسه بزرگ بریزید و با همزن خوب هم بزنید تا کاملاً هم زده و حجم دهند.

مرحله پنجم

در این مرحله به سفیده ها شکر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کرم رنگ شود. سپس زرده ها را به سفیده ها اضافه کنید و با کفگیر مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد و بیکینگ پودر را در حالی که تا می کنیم و اجازه می دهیم آرد کاملا جذب شود اضافه می کنیم. سپس مخلوط به دست آمده را داخل قالب می ریزیم و با همان قطر روی کل فرم پخش می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فرم را چند بار روی سطح کار محکم می زنیم تا خمیر برای رول هوا شود. سپس فرم را به مدت 10 دقیقه در فر قرار می دهیم تا نان طلایی شود سپس از فر خارج می کنیم. سپس یک حوله روی نان می چینیم.

مرحله هشتم

بعد از اینکه کمی خنک شد، روی کاغذ پخت دیگری کمی پودر قند بپاشید، سپس نان را روی آن برگردانید. سپس کاغذ روغنی را به آرامی از پشت رول جدا می کنیم و رول را همراه با یک کاغذ روغنی دیگر می پیچیم.

مرحله نهم

حالا می گذاریم رول کاملا خنک شود. بعد از خنک شدن خوب، پشت نان را باز کرده و به طور یکنواخت با خامه فرم گرفته بپوشانید، سپس نان را گرد کنید.

مرحله دهم

حالا رولت ما آماده است و فقط تزیین آن باقی می ماند. در صورت تمایل کمی خامه فرم گرفته روی رول بمالید و آن را صاف کنید سپس رول را در یخچال نگهداری کنید تا خوب خودش را بگیرد. سرگرمی روز رول را با اره برش می دهیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا