آشپزی

طرز تهیه رول سیب دارچین با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه رول سیب دارچین را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه رول دارچینی سیب

رول سیب دارچینی یکی از نان های خوشمزه و خوش طعمی است که با دستور پخت های مختلف می توان آن را تهیه کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رول سیب دارچینی در ادامه مطلب همراه باشید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای رول سیب دارچینی
ارد 3 لیوان
خمیر مخمر 1 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
شیر یا آب 1 فنجان
روغن مایع 6 قاشق غذاخوری
قند 4 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
مواد میانی
یک سیب 3 عدد
شکر قهوهای 5 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری
کره کافی
مواد لازم برای رول سیب دارچینی
زرده 1 قطعه
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
شیر نر 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه رول دارچینی سیب

مرحله اول

برای تهیه رول سیب دارچینی خوشمزه در ابتدای کار مایه را به همراه شیر ولرم و ۱ قاشق غذاخوری شکر در ظرف مناسبی بریزید و کمی مخلوط کنید سپس درب ظرف را ببندید.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید مایه 10 دقیقه بماند تا فعال شود. سپس تخم مرغ را با بقیه شکر، روغن مایع و نمک در ظرف مناسبی بریزید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ از حالت انعقاد خارج شود.

سطح سوم

حالا مخلوط مایه را به کاسه حاوی تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس آرد الک شده را کم کم به ظرف اضافه کرده و خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار گذاشته و به مدت 10 دقیقه خوب ورز دهید تا کاملا یکدست و نچسب شود. حالا خمیر را در ظرفی چرب کرده و روی آن را سلفون بپوشانید و در جای گرم بگذارید.

مرحله پنجم

حالا خمیر را یک ساعت استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود. در این فاصله سیب های کاراملی را با پوست کندن و درشت رنده کردن سیب ها درست می کنیم.

مرحله ششم

سپس سیب را به همراه شکر قهوه ای، کره و پودر دارچین در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا سیب کاملا بپزد و آب اضافی آن گرفته شود. بعد از استراحت خمیر آن را مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

وقتی خمیر اضافی برداشته شد، روی سطح آردپاشی شده قرار دهید و به مدت 1 دقیقه خوب ورز دهید. حالا با کمک وردنه خمیر را روی سطح کار به صورت مستطیل پهن می کنیم و کمی روغن روی آن می زنیم.

مرحله هشتم

سپس مقداری شکر قهوه ای روی خمیر بمالید، سپس سیب کارامل را به طور مساوی روی خمیر پخش کنید. حالا خمیر را به آرامی پهن می کنیم و با چاقو به اندازه های دلخواه برش می دهیم.

مرحله نهم

سپس داخل سینی فر را با کمی روغن مایع آغشته کنید و نان ها را در سینی با فاصله از هم بچینید. حالا روی رول ها را با کیسه فریزر چرب شده بپوشانید و 20 دقیقه دیگر استراحت دهید.

مرحله دهم

در این فاصله فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم سپس نان ها را با مخلوط زرده و زعفران دم کرده و شیر می ریزیم. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به مدت 20 دقیقه بپزد.

مرحله یازدهم

بعد از این مدت در صورت نیاز گریل را روشن کنید تا نان ها کاملا طلایی و خوش رنگ شوند. سرگرمی روز ظرف را از فر خارج کرده و روی نان ها را با عسل رقیق شده بمالید تا گرم شوند. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا