آشپزی

طرز تهیه روکر موز +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

چگونه یک راکر موزی درست کنیم

موز روکر یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار با اصالت ایتالیاست تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. چگونه یک راکر موزی درست کنیم برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای موز راکر
پودر ژله موز 1 بسته
شیر نر 2 فنجان
قند 6 قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ذرت 4 قاشق غذاخوری
کرم رنگ 100 گرم
پودر بیسکویت ½ فنجان
موز 2 عدد
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای 200 گرم
شکر پودر شده 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه راکر موزی

مرحله اول

من آماده می کنم تور خوشمزه موز ابتدا ژله موز را در ظرف مناسبی بریزید سپس آب جوش را داخل ظرف بریزید و هم بزنید تا ذرات ژله حل شود. حالا داخل شکل دلخواه را با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله دوم

حالا نصف ژله را داخل قالب بریزید و به مدت 20 تا 40 دقیقه در یخچال بگذارید تا ژله نصف شود. در همین حین شیر را به همراه شکر در ظرف مناسبی بریزید سپس نشاسته ذرت را داخل آن الک کنید.

سطح سوم

حالا مواد داخل قابلمه را خوب هم میزنیم تا در شیر حل شوند سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار میدهیم و مدام هم میزنیم تا مخلوط داخل قابلمه به غلظت فرنی برسد. سپس قابلمه را از روی اجاق گاز برمی داریم.

مرحله چهارم

در این مرحله خامه صبحانه را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت مخلوط یکدست شود. سپس ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و بگذارید بافت آن متخلخل شود سپس آن را روی بخار پز کتری پخش کنید.

مرحله پنجم

حالا پنیر خامه ای را به همراه پودر قند در ظرف مناسبی بریزید سپس خوب هم بزنید تا بافت پنیر باز شود و نرم شود. سپس موز را با پشت چنگال له کنید و به همراه پودر بیسکویت به کاسه اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط پنیر خامه ای را به همراه ژلاتین به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط راکر یکدست و یکدست شود. سپس قالب را از یخچال خارج کرده و مخلوط روکر را روی ژله بریزید.

مرحله هفتم

حالا قالب را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید شانه به مدت 1 ساعت در یخچال بماند تا نیمه بسته شود. در این فاصله هر چند وقت یکبار ژله را هم می زنیم تا نچسبد و بعد از گذشت زمان ژله را داخل قالب روی سینی می ریزیم.

مرحله هشتم

سپس قالب را دوباره در یخچال قرار دهید و بگذارید قبر موز به مدت 6 تا 10 ساعت در یخچال بماند تا کاملا سفت شود. بعد از این مدت، راکر موز را از قالب خارج کرده و سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا