آشپزی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نذری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نذری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نذری

مرغ پلو زرشک یکی از غذاهای قدیمی ایرانی است که به عنوان غذای اصلی در مراسم مهم استفاده می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نذری برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
ران یا سینه مرغ 2 قسمت
برنج 2 فنجان
زرشک 6 قاشق غذاخوری
قند 2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1.5 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
پیاز 2 عدد وسط
زعفران آب پز 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نذری

مرحله اول

من آماده می کنم برشک پلو با مرغ نذری ابتدا برنج را شسته و در ظرف مناسبی قرار می دهیم. سپس به اندازه ای آب می ریزیم که سطح آب یک انگشت از سطح برنج بالاتر باشد. سپس 1 قاشق چایخوری نمک اضافه کنید.

مرحله دوم

توجه داشته باشید زمان خیساندن برنج بستگی به نوع برنج دارد و هر چه سن برنج بیشتر باشد باید مدت زمان خیساندن آن بیشتر باشد. سپس پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم سپس ظرف مناسبی روی اجاق می گذاریم.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را با کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا پیاز شفاف شود. بعد از روشن شدن پیاز، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه دهید.

مرحله چهارم

حالا تکه های مرغ را به تابه اضافه کنید و دو طرف آن ها را خوب سرخ کنید. بعد از سرخ شدن مرغ به اندازه ای آب بریزید که روی مرغ را بگیرد سپس صبر کنید تا آب بجوشد.

مرحله پنجم

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد کف سفید را با قاشق روی سطح آب جمع کرده و دور می اندازیم. سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم مرغ با حرارت خیلی کم بپزد.

مرحله ششم

در این مرحله کره را با 2 قاشق روغن در تابه ای کوچک بریزید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شود و طعم و بوی آن را حس کنید. خام

مرحله هفتم

حالا ۱ قاشق غذاخوری زعفران و در صورت تمایل ۱ قاشق غذاخوری گلاب به پوره گوجه فرنگی اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. سپس پوره گوجه فرنگی سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

بعد از 5 دقیقه آبلیمو را اضافه کنید و اجازه دهید خورش مرغ روغنش را از دست بدهد و سس در قابلمه غلیظ شود. سپس زرشک و شکر را به همراه کمی روغن در تابه ای مناسب تفت می دهیم تا براق شود.

مرحله نهم

لازم نیست مدت زیادی روی آتش بماند، فقط تا زمانی که شکر حل شود. سپس زرشک را کنار بگذارید، سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب سریعتر به جوش بیاید.

مرحله دهم

بعد از به جوش آمدن آب، 1 قاشق غذاخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری کره مایع را به آب در حال جوش اضافه کنید، سپس برنج خیس خورده را اضافه کنید و بگذارید 7 تا 10 دقیقه در آب در حال جوش بماند تا نرم شود.

مرحله یازدهم

وقتی برنج خوب نرم شد و مغزش کمی چسبناک شد باید آبکشی کنیم. سپس ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم و چند قاشق روغن داخل آن می ریزیم. سپس برای ته قابلمه به سلیقه خود سیب زمینی یا نان می گذاریم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله با کاردک برنج آبکش شده را ته قابلمه بریزید سپس کمی روغن روی آن بریزید و درب قابلمه را ببندید. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد.

مرحله سیزدهم

بعد از پختن برنج، چند قاشق از آن را با زرشک و زعفران مخلوط کنید و کنار بگذارید تا زرشک روی برنج تزیین شود. سپس باقی مانده برنج را در بشقاب بریزید و با زرشک پلو و زعفران به دلخواه تزیین کنید.

مرحله چهاردهم

بعد از اینکه خورش مرغ آماده شد و سس داخل قابلمه خوب غلیظ شد، در ظرف مناسبی بریزید. حالا سس باقی مانده در قابلمه را از صافی رد می کنیم و در ظرف کوچکی می ریزیم و با مرغ ها می چینیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا