آشپزی

طرز تهیه سالاد الویه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سالاد آلوئه

سالاد الویه یکی از سالادهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که در تمام دنیا به عنوان یک غذای سرد و آماده شناخته می شود. این سالاد یکی از انواع سالاد روسیه است و شباهت زیادی به سالاد روسی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد الوه با سایت تینا چی همراه باشید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 1 قطعه کامل
سیب زمینیها 3 عدد
یک تخم مرغ 2 عدد
خيار شور 4 عدد وسط
سس مایونز 5 قاشق غذاخوری
پیاز 1 قطعه
ذرت 2 قاشق غذاخوری
نخود فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه سالاد الوه

مرحله اول

برای تهیه سالاد لذیذ الوه ابتدا سینه مرغ را به همراه پیاز، مقداری زردچوبه و نمک در قابلمه کوچکی بریزید سپس 2 لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید مرغ با حرارت ملایم بپزد تا فقط یک لیوان آب مرغ مصرف شده باقی بماند.

مرحله دوم

سپس سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را با کمی آب در قابلمه ای دیگر می ریزیم و جداگانه می جوشانیم. پس از پخته شدن سیب زمینی ها و تخم مرغ ها، هر دو را پوست گرفته و رنده کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید.

سطح سوم

در این مرحله پس از پختن کامل سینه های مرغ، آن ها را به قطعات کوچک برش داده و با مواد به ظرف اضافه کنید. در این مرحله خیارشورها را پس از شستن به ذائقه خود به قطعات کوچک یا متوسط ​​خرد می کنیم.

مرحله چهارم

سپس با دست کمی فشار می دهیم تا آب اضافی آنها خارج شود و در آخر سالاد آبکی و شل نشود. اگر ترشی را رنده کردید، حتما آب آن را کاملا بگیرید. به بقیه مواد نخود و ذرت را اضافه می کنیم که می توان آن را پخته یا کنسرو کرد.

مرحله پنجم

مواد را با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند و پس از آن اقدام به تهیه سس سالاد می کنیم. برای تهیه سس سالاد ابتدا چند قاشق غذاخوری آب مرغ به مایونز اضافه کنید سپس کمی نمک و فلفل و آبلیمو اضافه کنید.

مرحله ششم

سپس مواد سس را خوب با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. اگر سس خیلی شل و آبکی شد، کمی سس مایونز اضافه کنید و دوباره مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله هفتم

پس از آماده شدن سس سالاد، آن را روی مواد سالاد بریزید و مواد را خوب بریزید تا سس به تمام قسمت های سالاد برسد. حالا باید سالاد را یکی دو ساعت در یخچال قرار دهیم تا سفت شود و سس به خورد مواد برود سپس با نان تازه سرو می کنیم.

نکاتی در مورد طرز تهیه سالاد الوه

سالاد آلوئه به شکل

اگر می خواهید برای مهمانی سالاد درست کنید، بهتر است آن را به شکل شکل درآورید تا زیباتر شود. برای این کار ابتدا قالب را با آب بسیار کمی مرطوب می کنیم سپس کیسه فریزر را داخل قالب قرار می دهیم.

خیس کردن قالب باعث می شود کیسه فریزر قالب را جذب کند و از حرکت آن جلوگیری کند. حالا مواد سالاد را داخل قالب بریزید و با پشت قاشق محکم فشار دهید تا فشرده شود، حالا سالاد را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا فرم بگیرد.

سالاد آلوئه با سوسیس

اگر می خواهید سالاد الوه با سوسیس درست کنید، فقط مرغ را از لیست مواد حذف کنید و 2 یا 3 عدد سوسیس اضافه کنید. می توانید سوسیس را به صورت نگینی یا حلقه ای به سالاد اضافه کنید. علاوه بر این، می توانید سوسیس خام یا سرخ شده را به سالاد اصلی اضافه کنید.

سالاد آلوئه با قارچ

قارچ غذایی است که می تواند به بیشتر غذاها طعم خوبی بدهد. اگر می خواهید از قارچ در سالادتان استفاده کنید، 200 گرم قارچ را خلال کرده و در روغن تفت دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود و خوب سرخ شوند، سپس به بقیه مواد اضافه کنید. ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا قارچ ها هنگام سرخ شدن سیاه نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا