آشپزی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ

سالاد سیب زمینی و مرغ یکی از سالادهای خوش طعم و لذیذ است که به راحتی به روش های مختلف با مواد مختلف تهیه می شود.این سالاد خوشمزه که طرفداران زیادی دارد می توانید برای پذیرایی و مهمانی استفاده کنید. برای راهنمای کامل گام به گام طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ، ادامه دهید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
سیب زمینی پخته 2 عدد
سینه مرغ 1 قطعه
هویج آب پز 2 عدد
سیر 2 قرص
کمی کلم سفید نصف 1 عدد
کمی کلم قرمز نصف 1 عدد
ذرت 1 فنجان
مواد لازم برای سس مقدار مواد
سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
ماست 1 قاشق غذاخوری
خردل 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
پودر سیر با مقدار دلخواه
شوید خشک یا تازه به مقدار کمی
ریحان، نعناع و شوید تازه برای تزیین کافی
گوجه فرنگی خرد شده برای تزئین 1 قطعه
خیار شور برای تزیین 1 تا 2 عدد
گردوی خرد شده برای تزیین کافی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ

مرحله 1: مرغ، آب و ادویه ها را در قابلمه بریزید

برای تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ ابتدا یک تکه مرغ ترجیحا سینه مرغ را در قابلمه بریزید، کمی آب اضافه کنید، کمی نمک و زردچوبه به مواد اضافه کنید، می توانید یک عدد پیاز کوچک را هم پوست بگیرید، بردارید، بشویید. آن را چهار قسمت کرده و در قابلمه می ریزیم.

مرحله 2: مرغ را بپزید و سیب زمینی ها را بشویید

سپس در قابلمه را ببندید، در قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا مرغ خوب بپزد و قوام آن کاملا نرم شود، حدود یک ساعت دیگر مرغ پخته و آماده می شود، در این فاصله سیب زمینی ها را شسته و در قابلمه دیگری قرار دهید.

مرحله 3: پختن سیب زمینی

مقداری آب روی سیب زمینی ها بریزید سپس کمی نمک به آن اضافه کنید، قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا سیب زمینی ها پخته و آماده شوند، سیب زمینی ها بعد از تقریبا 40 تا 45 دقیقه پخته می شوند، زمان پخت سیب زمینی ها بستگی به اندازه دارد. .

مرحله 4: پختن هویج

هویج ها را شسته و در قابلمه ای دیگر بریزید و کمی آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا هویج پخته شود و بافت آن نرم شود نیم ساعت دیگر هویج آماده می شود میزان پخت هویج بستگی به ذائقه شما دارد. .

مرحله 5: کلم را بشویید و ذرت را بجوشانید

بعد مقداری کلم سفید و کلم بنفش را بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی آنها گرفته شود سپس مقداری ذرت خام را در قابلمه آب بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا ذرت پخته و نرم شود، ذرت ها معمولا پخته می شوند. سپس در آب جوش به مدت 10 دقیقه بجوشانید.

مرحله 6: مرغ های پخته شده را برش بزنید

به جای پختن ذرت می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید بعد از پخت مرغ ها قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا حرارت اولیه کم شود و کمی خنک شود سپس مرغ ها را به قطعات کوچک خرد کرده و در ظرف مناسبی قرار دهید. .

مرحله هفتم: سیب زمینی ها را خرد کرده و به مرغ اضافه کنید

بعد سیب زمینی های پخته شده را از روی حرارت بردارید، بعد از اینکه کمی خنک شدند، پوست آن ها را بگیرید و به صورت مکعب های کوچک برش دهید، سپس به مرغ خرد شده اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله هشتم: هویج، کلم سفید، کلم بنفش را خرد کرده و به مواد اضافه کنید

در مرحله بعد هویج های پخته شده را ریز خرد کرده به مواد داخل ظرف اضافه کرده و مخلوط می کنیم سپس کلم سفید و بنفش را به صورت نوارهای نازک برش می دهیم و خرد می کنیم سپس روی مواد سالاد می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله نهم: ذرت پخته شده و سیر خرد شده را به مواد سالاد اضافه کنید

ذرت پخته شده کمی خنک شده را به مواد سالاد اضافه کنید، هم بزنید تا مخلوط شوند، سپس می توانید پوست گرفته، بشویید و یک یا دو حبه سیر را به مواد سالاد ریز خرد کنید، اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله 10: سس مایونز و ماست را با هم مخلوط کنید

وقتی عطر سیر در مواد به مشام رسید و همه مواد خوب با هم مخلوط شدند، ظرف سالاد را کنار بگذارید، حالا سس را آماده کنید، برای درست کردن سس، مقداری سس مایونز در ظرفی ریخته، سپس ماست تغلیظ شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. تا زمانی که کاملا ترکیب شوند.

مرحله 11: سس خردل و ادویه ها را به مخلوط سس اضافه کنید

سپس مقداری سس خردل را به مواد اضافه کرده، هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت آن با دست درست شود، سپس کمی نمک به مواد اضافه کنید، آنها را با هم مخلوط کنید، سپس ادویه هایی که شامل فلفل سیاه و پودر سیر است را به دلخواه اضافه کنید. مواد سس

مرحله 12: رازیانه خشک را به مخلوط سس اضافه کنید

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا عطر ادویه ها در سس پخش شود، می توانید طبق ذائقه خود ادویه ها را کم و بیش اضافه کنید یا نوع آن ها را تغییر دهید، سپس مقداری رازیانه خشک کاملا آسیاب شده به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله 13: به جای شوید خشک از شوید تازه استفاده کنید

همه مواد را خوب هم میزنیم تا قوام یک دست به دست بیاید، اگر رازیانه خشک نداشتید میتوانید از رازیانه تازه استفاده کنید، آن را بشویید، بگذارید آب اضافی آن گرفته شود، سپس ریز خرد کنید، به مواد سس اضافه کنید. و خوب هم بزنید.

مرحله چهاردهم: سس را به سالاد اضافه کنید و در یخچال بگذارید

بعد از اینکه سس آماده شد و بافت آن کاملا یکنواخت شد، سس را روی سالاد بریزید، هم بزنید و با هم مخلوط کنید تا به سالاد طعم بدهد، برای بهتر شدن طعم سالاد می توانید سالاد را برای مدتی در یخچال بگذارید. ساعت استراحت

مرحله پانزدهم: سالاد را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را تزئین کنید

پس از گذشت این مدت زمانی که عطر و طعم همه مواد کاملا با هم ترکیب شد و سس از سالاد خورده شد، ظرف سالاد را از یخچال خارج کنید، سپس سالاد سیب زمینی و مرغ را در ظرف مناسب بریزید، سپس به آن اضافه کنید. چند برگ نعناع، ​​ریحان و با شوید تازه تزئین کنید.

مرحله شانزدهم: سالاد سیب زمینی و مرغ را سرو کنید

برای تزیین سالاد سیب زمینی و مرغ می توانید از چند حلقه گوجه فرنگی و ترشی استفاده کنید و همچنین مقداری گردوی آسیاب شده روی سالاد بپاشید و در آخر این سالاد خوشمزه و پرطرفدار را برای پذیرایی و مهمانی با انواع دارچین سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا