آشپزی

طرز تهیه ساندویچ کوفته مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه ساندویچ کوفته مرغ

ساندویچ کوفته مرغ یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه است که با سس های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ساندویچ کوفته مرغ برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 500 گرم
پیاز 1 قطعه
سبزیجات معطر 3 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
آرد سوخاری 1 فنجان
نمک، فلفل، پودر سیر، پیاز و پاپریکا کافی
مواد لازم برای سس
قارچ 200 گرم
سیر 2 تا 3 قرص
عصاره مرغ ½ آب مرغ
شیر نر 1 فنجان
کرم رنگ 1 فنجان
پنیر پیتزا، پارمزان و پنیر گودا (اختیاری) 1 فنجان

طرز تهیه ساندویچ کوفته مرغ

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ خوشمزه با کوفته مرغ ابتدا سینه مرغ را ریز خرد می کنیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم سپس تخم مرغ، آرد، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پیاز و پودر فلفل قرمز را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا مواد با هم مخلوط شوند.

سطح سوم

حالا سبزی های معطر (جعفری، گشنیز و ریحان) را می شوییم، سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس سبزی معطر را روی تخته گوشت می گذاریم سپس آن را ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی خرد شده را به مواد کوفته اضافه می کنیم سپس ورز می دهیم و روی کاسه را سلفون می پوشانیم. سپس مخلوط کوفته را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا طعم ها با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

در این فاصله سس کوفته ها را با برداشتن پرک های سیر آماده کنید سپس آن را ریز خرد کنید. سپس قارچ را شسته و به صورت ورقه های نازک برش می دهیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله کمی روغن مایع داخل تابه می ریزیم و بلافاصله سیر را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر گرفته شود. سپس یک ورقه قارچ را به سیر اضافه می کنیم سپس با حرارت زیاد تفت می دهیم تا قارچ آب نریزد.

مرحله هفتم

حالا آب مرغ را میپاشیم و به قارچ اضافه میکنیم سپس هم میزنیم. سپس حرارت را کم می کنیم سپس خامه را به همراه شیر در ظرفی جداگانه می ریزیم و هم می زنیم تا قوام خامه در شیر باز شود.

مرحله هشتم

در این مرحله مخلوط خامه را به قارچ ها اضافه کنید سپس هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس کوفته ها را از یخچال خارج کرده و با دست خیس مقداری از کوفته ها را بردارید و به شکل گرد در آورید.

مرحله نهم

حالا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس روغن مایع را داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. سپس کوفته های کلخلی را در تابه می ریزیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله کوفته ها را داخل سس خامه ای می ریزیم و درب تابه را می بندیم سپس اجازه می دهیم کوفته ها به مدت 15 دقیقه کاملا بپزند. سپس پارمزان و پنیر پیتزا را به سس خامه ای اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا برگ های پنیر گودا را روی کوفته های کلخلی می گذاریم و دوباره به مدت 5 دقیقه درب تابه را می بندیم تا پنیرها آب شوند و سس غلیظ شود. پس از این مدت، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوازدهم

در آخر کوفته های مرغ را داخل نان باگت یا همبرگر بریزید سپس سس پنیر را به کوفته ها اضافه کنید. سپس ساندویچ کوفته مرغ را با جعفری تازه، خیارشور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا