آشپزی

طرز تهیه سس بشامل +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سس

سس بشامل یکی از سس های بین المللی خوشمزه است که در پخت غذاهایی مانند لازانیا، پاستا و غیره استفاده می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه سس برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای سس را اضافه کنید
کره 25 گرم
ارد 2 قاشق غذاخوری
شیر نر 1 فنجان
کرم رنگ 25 گرم
نمک و فلفل کافی
جوز هندی کافی

طرز تهیه سس

مرحله اول

برای تهیه سس بشامل ساده ابتدا شیر را در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر داغ شود. توجه داشته باشید که شیر نباید بجوشد، کافی است آن را گرم کنید.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کره را به تابه اضافه می کنیم و می گذاریم آب شود. سپس آرد را به کره اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود.

سطح سوم

در این مرحله مراقب باشید که آرد تغییر رنگ ندهد. سپس بعد از 2-3 دقیقه شیر گرم را کم کم به آرد اضافه کرده و سریع هم بزنید تا آرد گلوله نشود سپس سس را مدام هم بزنید.

مرحله چهارم

حالا نمک و فلفل را به سس بشامل اضافه کنید سپس مخلوط کنید تا سس به غلظت دلخواه برسد. سپس جوز هندی را 2 تا 3 بار روی رنده ریز رنده کرده، سپس به سس بشامل اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله که سس بشامل به غلظت دلخواه رسید، تابه را از روی حرارت برداشته، سپس خامه صبحانه را به سس بشامل اضافه کرده و سریع مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

در نهایت توجه داشته باشید که غلظت سس بشامل پس از سرد شدن کمی بیشتر از غلظت اولیه آن خواهد بود. در نهایت از سس بشامل به عنوان سس پایه پیتزا، لازانیا و سوفله های مختلف استفاده کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا