آشپزی

طرز تهیه سس سزار +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سس سزار

سس سزار یکی از معروف ترین سس های سالاد است که معمولا برای سالاد سزار درست می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه سس سزار برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای سس سزار
یک تخم مرغ 1 قطعه
سیر 1 تا 2 قرص
نمک و فلفل کافی
خردل 1 قاشق غذاخوری
سرکه سفید یا آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
سس ووسترشر 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون ½ فنجان
پنیر پارمسان 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس سزار

مرحله اول

برای تهیه سس سزار لذیذ تخم مرغ را 2 تا 3 ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم و دوباره در آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا تخم مرغ کاملا با دمای محیط سازگار شود.

مرحله دوم

حالا بعد از گذشت این مدت یک قابلمه آب را روی حرارت زیاد می گذاریم سپس می گذاریم آب بجوشد. سپس تخم مرغ را که به دمای محیط رسیده است به مدت 1 دقیقه در آب در حال جوش قرار می دهیم.

سطح سوم

در این مرحله حرارت را کم کرده و بعد از 1 دقیقه تخم مرغ را از آب در حال جوش خارج کنید. توجه داشته باشید که اگر تخم مرغ بیش از زمان تعیین شده در آب جوش نگهداری شود، تبدیل به عسل می شود.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ را در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم با دمای محیط سازگار شود. سپس تخم مرغ را به همراه نمک، فلفل سیاه، سس خردل و سس ورسترشایر در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم سپس آن را شسته و با رنده ریز رنده می کنیم. بعد سیر را به همراه سرکه یا آبلیموی تازه به تخم مرغ اضافه می کنیم سپس با همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا که مواد مخلوط و یکدست شد، روغن زیتون را کم کم به سس اضافه می کنیم، سپس با دو همزن برقی آرام آرام به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد با هم مخلوط شوند و روغن به خورد سس برود.

مرحله هفتم

در آخر پارمزان را به سس سزار اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم و اجازه می دهیم سس به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال بماند تا طعم ها با هم مخلوط شوند سپس با سالاد سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا