آشپزی

طرز تهیه سوتلاچ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سوتلاچ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سوتلخ

سوتلاخ یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ترکیه است که برای افطار در ماه مبارک رمضان بسیار مناسب است، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه سوتلخ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد ساتلاک
شیر نر 4 لیوان
اب 2 فنجان
قند 1 فنجان
برنج 1 فنجان
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
گل سرخ ½ فنجان
کرم رنگ 200 گرم

طرز تهیه سوتلخ

مرحله اول

من آماده می کنم سوتلاش خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و در ظرف آب می ریزیم سپس به مدت 30 دقیقه در آب می گذاریم تا خیس شود. بعد از این مدت برنج را می شوییم.

مرحله دوم

حالا برنج را به همراه آب در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا برنج پخته و پوره شود. وقتی برنج پخت، شیر و شکر را به همراه نشاسته ذرت و وانیل به قابلمه اضافه کنید.

سطح سوم

حالا شیر برنج را می گذاریم بجوشد تا به غلظت برسد سپس گلاب و خامه را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود. سپس فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

سپس دوده را در ظروف مقاوم در برابر حرارت می ریزند و در سینی فر می گذارند و تا یک سوم ظروف سینی را با آب جوش پر می کنند و در طبقه وسط فر قرار می دهند تا دوده به مدت 20 دقیقه بپزد.

مرحله پنجم

بعد از این مدت در صورت لزوم گریل را روشن کنید تا سولچی ها طلایی و خوش رنگ شوند. در آخر سولک ها را با پودر پسته و پودر فندق و گلاب تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا