آشپزی

طرز تهیه سوپ برنج +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوپ برنج

آش برنج یک صبحانه خوشمزه و مقوی است که به دلیل بافت نرم و سبکی که دارد گزینه خوبی برای افطار در ماه مبارک رمضان است. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه سوپ برنج برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج نیمه دانه معطر یک فنجان
سینه مرغ نیم سینه
هویج 2 عدد
سیب زمینیها 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
رب گوجه فرنگی کافی
سوپ سبزیجات 5 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه کافی

طرز تهیه سوپ برنج

مرحله اول

من آماده می کنم سوپ برنج ساده ابتدا برنج نیم دانه ای را که یک ساعت در آب خیس کرده اید در قابلمه ای بریزید و با آب کافی و یک قاشق نمک روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب بجوشد.

مرحله دوم

سپس اجازه دهید آب به مدت 5-6 دقیقه بجوشد تا دانه های برنج نرم شده و مغزها کمی پخته شوند، برنج را از روی حرارت بردارید و با آب سرد آبکشی کنید.

سطح سوم

ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده در تابه ای به اندازه کافی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و پیاز را در روغن تفت دهید تا پیاز طلایی شود.

مرحله چهارم

حالا سینه مرغ را مکعبی خرد کنید و به پیازها اضافه کنید و خوب هم بزنید و تفت دهید تا تکه های مرغ طلایی و بافت نرمی داشته باشند.

مرحله پنجم

سپس زردچوبه را به مخلوط مرغ و پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مخلوط مواد رنگ دلپذیری به خود بگیرد و فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید.

مرحله ششم

سیب زمینی و هویج را بشویید و پوست بگیرید و روی رنده درشت رنده کنید و به مواد مرغ اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم ها یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا رب گوجه فرنگی را به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و کمی تفت دهید تا رنگ رب تغییر کند و طعم و عطر آن به خورد همه مواد برود.

مرحله هشتم

در این مرحله برنج آبکش شده را با کمی آب به مواد اضافه کنید و ابتدا حرارت را زیاد کنید تا آب بجوشد، پس از جوش آمدن حرارت را کم کنید و اجازه دهید سوپ خوب بجوشد.

مرحله نهم

وقتی همه مواد پخته شد و برنج کاملا له و پوره شد، سبزی سوپ را که از قبل شسته شده و ریز خرد کرده اید به سوپ اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید و بگذارید بجوشد.

مرحله دهم

وقتی آش برنج غلیظ و غلیظ شد، کمی آبلیموی تازه به سوپ اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد مخلوط شوند، سپس از روی حرارت بردارید. در آخر سوپ برنج را در ظرف مناسبی صاف کرده و با مقداری برگ نعنا و گشنیز تزیین کرده و با چند تکه لیموی تازه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا