آشپزی

طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده

سیب زمینی تنوری یکی از تنقلات بین المللی سالم و خوشمزه است که با طعم های متنوع تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 2 عدد بزرگ
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
پودر سیر و آویشن هر کدام 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و جعفری کافی

طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی تنوری خوشمزه و ساده ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید سپس با آب سرد خوب بشویید تا نشاسته روی سیب زمینی ها کاملا پاک شود. سپس سیب زمینی ها را در آبکش می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون را در ظرف مناسبی بریزید سپس پودر سیر، آویشن، پاپریکا، نمک، فلفل و زردچوبه را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا روغن زیتون و ادویه ها با هم ترکیب شوند.

سطح سوم

حالا جعفری را نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید سپس با بقیه مواد مخلوط کنید. اگر جعفری تازه نداریم می توانیم از جعفری خشک استفاده کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا خوب گرم شود. سپس سیب زمینی ها را از آبکش خارج کرده و اگر هنوز مرطوب هستند با یک حوله تمیز کاملا خشک کنید.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی ها را در یک کاسه بزرگ بریزید، سپس ترکیب ادویه ها و روغن زیتون را به آنها اضافه کنید. سپس مواد را به آرامی روی سیب زمینی ها ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خوبی جذب سیب زمینی ها شوند.

مرحله ششم

در این مرحله تابه را با روغن چرب کنید و سیب زمینی ها را داخل تابه بریزید. سپس سینی را در فر قرار دهید و بگذارید سیب زمینی ها بپزند و به مدت 30 تا 40 دقیقه کاملا بپزند.

مرحله هفتم

بعد از پختن سیب زمینی ها، فر گریل را برای چند دقیقه روشن می کنیم تا سیب زمینی ها رنگ و طلایی شوند. در آخر سیب زمینی ها را در بشقاب مورد نظر بریزید و با سس دلخواه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا