آشپزی

طرز تهیه شامی مرغ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شامی مرغ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شام ​​مرغ

شام مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه شام ​​مرغ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
سینه مرغ 200 گرم
یک تخم مرغ 2 عدد
پیتزا با پنیر 3 قاشق غذاخوری
ارد 1.5 قاشق غذاخوری
ماست 1 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد کوچک
سیر 1 قرص
پودر زعفران کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
جعفری خشک یا تازه 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شام ​​مرغ

مرحله اول

من آماده می کنم شام مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را ریز خرد می کنیم سپس در ظرف مناسبی می گذاریم. سپس ماست را همراه با آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و با دندانه های رنده رنده می شوییم و رنده می کنیم سپس تخم مرغ و پنیر پیتزا و جعفری خشک و پودر زعفران را به سینه مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله که مواد کاملا با هم ترکیب شدند و یکدست شدند، تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کمی روغن مایع می ریزیم و اجازه می دهیم روغن مایع خوب داغ شود.

مرحله چهارم

حالا سس را با قاشق گرفته و در تابه می گذاریم و با پشت قاشق صاف می کنیم و می گذاریم سرخ شود. بعد از اینکه یک طرف شام کاملا سرخ شد، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله پنجم

به همین ترتیب تمام مواد شمعی را سرخ می کنیم سپس شمی های سرخ شده را روی حوله می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود. سرگرمی روز شام ها را در ظرف مورد نظر چیده و سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا