آشپزی

طرز تهیه شامی هویج با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شامی هویج را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شام ​​هویج

شام هویج یکی از انواع غذاهای لذیذ و لذیذ است که منشا آن شهر اصفهان است، این غذای خوشمزه بسیار راحت و سریع تهیه می شود و بافتی نرم و لطیف دارد، شام هویج را می توانید به روش های مختلف درست کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه شام ​​هویج برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
گوشت چرخکرده 300 گرم
هویج 3 عدد
سیل زمینی 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
آرد نخودچی 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه کافی
مواد لازم برای سس هویج برای شام مقدار مواد
پیاز 1 قطعه
گوجه فرنگی 3 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
سرکه 2 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شام ​​هویج

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و بشویید و روی رنده رنده کنید و در ظرفی بریزید سپس پیازها را پوست گرفته و بشویید و روی رنده ریز رنده کنید سپس به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله دوم

بعد هویج ها را شسته و پوست گرفته و ریز رنده می کنیم و به سیب زمینی ها و پیاز اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند سپس تقریباً 75 درصد از آب مخلوط را گرفته و دور می ریزیم سپس مواد را با میکس با هم مخلوط می کنیم.

سطح سوم

سپس مقداری آرد نخودچی را به مخلوط مواد اضافه کنید و ورز دهید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند و بافت مخلوط کمی منسجم شود سپس مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

سپس مخلوط را خوب ورز می دهیم تا عطر و طعم همه مواد مخلوط شود سپس مقداری گوشت چرخ کرده به مخلوط اضافه می کنیم و همه مواد را با هم ورز می دهیم تا مخلوط کاملا یکدست و کمی چسبنده شود.

مرحله پنجم

سپس روی کاسه را با سلفون یا نایلون بپوشانید و در یخچال قرار دهید و اجازه دهید سس یک ساعت در یخچال بماند و طعم همه مواد به هم برسند و بعد از گذشت زمان سس را از یخچال خارج کنید.

مرحله ششم

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود سپس مقداری از مخلوط شامی را بردارید و با دست شکل دهید و در روغن داغ سرخ کنید.

مرحله هفتم

سپس می گذاریم طرف دیگر شمی ها نیز خوب سرخ شود و طلایی شود و بعد از تابه خارج می کنیم و سپس شمی ها را در ظرف دیگری می ریزیم و همه را به همین ترتیب سرخ می کنیم و سپس مقداری از آن ها را در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله هشتم

بعد برای تهیه سس، پیازها را پوست گرفته و شسته و ریز خرد کنید، سپس در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، سپس پیازها را داخل آن بریزید و تفت دهید تا سبک شوند. طلایی رنگ

مرحله نهم

سپس مقداری نمک و فلفل و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها در ظرف بپیچد و رنگ زردچوبه در پیاز باز شود سپس مقداری رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. در حال حذف شدن..

مرحله دهم

وقتی رب گوجه فرنگی خوب سرخ شد و رنگ آن کمی تیره شد، مقدار گوجه فرنگی را که شسته و نصف کرده اید در مخلوط کن بریزید و پوره کنید و کاملا پوره کنید، سپس گوجه فرنگی های پوره شده را داخل تابه بریزید و تفت دهید.

مرحله یازدهم

گوجه فرنگی ها را کمی تفت دهید تا آب آنها خارج شود سپس کمی سرکه به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند سپس کمی شکر اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در مخلوط مواد و سس تمام شده حل شود. کمی آن را شیرین کنید.

مرحله دوازدهم

سپس شامی های سرخ شده را در تابه روی مخلوط سس آماده شده بچینید و سپس در قابلمه را ببندید و بگذارید همه مواد داخل سس کمی بپزند و سس کاملا جذب شمی ها شود و آنها را خوش طعم تر و بافت آن ها را نرم تر کنید. آهسته. تدریجی

مرحله سیزدهم

پس از آماده شدن شمی ها، قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم، سپس شمی ها را در ظرف مناسبی گذاشته و با سس مخصوص گوجه فرنگی ریخته، سپس با برگ نعنا، رازیانه و ریحان تازه تزئین می کنیم.

مرحله چهاردهم

سپس مقداری لیموی تازه را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید و بعد در کنار شام ها قرار دهید و سپس شام ها را با برنج زعفرانی یا نان تازه، زیتون پرورش یافته، ترشیجات، سبزیجات، دارچین و تزیینات مهمانی سرو کنید. .


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا