آشپزی

طرز تهیه شورت برد +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شورت

خمیر کره ای یکی از انواع کیک های خوش طعم و لذیذ است که به روش های مختلف و با طعم های مختلف تهیه می شود که می توانید از کیک ها به عنوان یک دسر شیک و یا یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی و مهمانی استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه شورت در ادامه با سایت آموزشی تینا چی همراه باشید.

وسایل مورد نیاز برای شلوارک
روغن به دمای اتاق رسیده است 1 فنجان معادل 227 گرم است
قند 1/2 فنجان
نشاسته ذرت 1/4 فنجان
ارد 2 لیوان
نمک 1 پنس
پسته 1 فنجان
گل سرخ 1/4 قاشق چایخوری
دانههای بادام 1 فنجان
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
سفید برای دستمال 1 قطعه

طرز تهیه شورت

مرحله 1: مخلوط اصلی کره و شکر را آماده کنید

برای درست کردن شیرینی ها ابتدا مقداری کره در ظرفی ریخته سپس شکر را به آن اضافه کرده و با همزن برقی هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود و بافت آن سبک و پفکی شود سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک شود زوج.

مرحله 2: آرد و مخلوط استارتر را اضافه کنید

سپس کمی نمک و کمی نشاسته ذرت به آرد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس مخلوط آرد را کم کم به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست و یکدست شود و خمیر یکدست شود و فرم بگیرد. بافت آن را نرم می کند.

مرحله 3: آماده سازی خمیر با وانیل و بادام

سپس خمیر فرم گرفته را به دو قسمت تقسیم کرده و در دو کاسه جداگانه بریزید، به نصف خمیر کمی وانیل اضافه کنید و مخلوط کنید تا عطر وانیل در آن پخش شود، سپس نیمی از بادام له شده را روی خمیر وانیلی بریزید و با هم مخلوط کنید. یکنواخت باشد

مرحله چهارم: خمیر را با پسته و گلاب طعم دار کنید

سپس مقداری مغز پسته خرد شده را به قسمت دیگر مایه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود، پسته ها خیلی پودری نباشند، سپس روی خمیر پسته مقداری گلاب بریزید و هم بزنید تا عطر خمیر در آن پخش شود. . بودن

مرحله 5: پودر گلاب را با هم مخلوط کرده و به خمیر فرم دهید

سپس مقداری پودر گلاب به خمیر پسته اضافه کنید و مخلوط کنید تا بافت خمیر یکدست و یکدست شود سپس هر قسمت از خمیر را جداگانه روی سلفون قرار دهید و خمیر را به صورت استوانه ای روی سطح صاف سلفون بکشید.

مرحله ششم: خمیر را در یخچال بگذارید

سپس روی خمیر را سلفون بپوشانید و اول و انتهای سلفون را مانند سوسیس بپیچید سپس قسمت دیگر خمیر را آماده کنید و خمیر را در یخچال بگذارید تا از عصر تا صبح یا چند ساعت خوب استراحت کند. .

مرحله 7: تهیه سفیده تخم مرغ

وقتی خمیر مخلوط شد، آن را از یخچال خارج کنید و یک عدد سفیده تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با چنگال هم بزنید تا یکدست و یکدست شود، سپس سلفون را روی خمیر باز کرده و کنار بگذارید.

مرحله هشتم: روی خمیر را با پرک بادام تزئین کنید

سپس با قلم مو سفیده تخم مرغ را روی خمیر مالیده و با دستمال پاک کنید، سپس نصف باقی مانده آرد بادام را روی خمیر مخلوط شده با پره بادام بریزید یا خمیر را در شله بادام بغلتانید تا کاملا سطح رول را بپوشاند. خمیر کنید و کنار بگذارید.

مرحله نهم: روی خمیر را با پسته خرد شده بپوشانید

سپس روی خمیر پسته را با قلم مو سفیده آغشته کنید و سپس خمیر را در نصف باقی مانده پسته خرد شده بغلتانید تا سطح آن کاملا با پسته پوشانده شود سپس خمیر را در ظرفی قرار دهید و در یخچال استراحت دهید.

مرحله 10: برش و تکمیل

بعد از نیم ساعت که خمیر بلند شد آن را از یخچال خارج کرده و روی سطح صافی قرار دهید و هر کدام از خمیرها را به ضخامت یک سانتی متر برش بزنید و به چند قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله 11: آماده سازی برای پخت

سپس برش های خمیر را با فاصله در سینی فر بچینید و ابتدا سینی را در یخچال بگذارید تا خمیر نیم ساعت استراحت کند و سفت شود سپس سینی را از یخچال خارج کرده و در فر قرار دهید تا گرم شود. به مدت ده دقیقه بالا مانده است.

مرحله 12: دمای فر را تنظیم کنید و شیرینی ها را بپزید

سپس دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 12 دقیقه در فر بپزند و آماده هستند، چون حرارت و دمای فرهای مختلف متفاوت است، در حین پخت دقت کنید که شیرینی ها خشک نشوند.

مرحله 13: کیک ها را خنک کرده و تزئین کنید

بعد از پخت، قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود، سپس شیرینی ها را به آرامی از روی کاغذ بردارید و در ظرف دیگری بچینید، سپس به سلیقه خود کمی عسل یا شکلات آب شده روی شیرینی ها بمالید. طعم

مرحله چهاردهم: با پودر و آجیل خرد شده تزئین کنید

سپس روی آنها را با پودر پسته و گردو خرد شده و خلال بادام و گل رز تزئین کرده و در یخچال قرار دهید تا سفت شود و برای درست کردن شورت فندقی و گردویی آرد و نشاسته ذرت و کره و نمک به همان اندازه اضافه کنید.

مرحله 15: تهیه ختمی با فندق و گردو

برای کیک فندق و گردو فقط به جای شکر سفید از شکر قهوه ای استفاده کنید و تمام مراحل را مثل قبل انجام دهید و خمیر را از وسط نصف کنید و یک قسمت فندق خرد شده و به قسمت دیگر گردو و پودر هل خرد شده را اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله 16: خمیر را تقسیم کرده و با آجیل تزئین کنید

می توانید مقدار خمیر را در ابتدا دو برابر کنید و سپس آن را به چهار قسمت تقسیم کنید و از عصر تا صبح در یخچال قرار دهید و سپس روی آن را با سفیده تخم مرغ بپوشانید و روی آن را با مغزهای مختلف بپوشانید و سپس دوباره در یخچال قرار دهید. در حالی که سفت می شود.شدن

مرحله هفدهم: پختن و سرو شیرینی

سپس خمیر را برش دهید و دوباره در یخچال قرار دهید و سپس در فر بپزید و بعد از اینکه شیرینی ها با طعم های مختلف درست شدند در ظرف مناسبی بریزید و سپس کیک بادام و پسته و فندق و گردو را بردارید تا با چای سرو کنید. خدمت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا