آشپزی

طرز تهیه شکلات مغزدار با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شکلات مغزدار را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شکلات آجیلی

شکلات آجیلی یکی از انواع شکلات های خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد و دستور العمل های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شکلات آجیلی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای لایه اول شکلات آجیلی
آرد جو دو سر ½ فنجان
پودر جوانه گندم ½ فنجان
کره بادام زمینی 4 قاشق غذاخوری
عصاره مالت جو 5 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای لایه دوم شکلات آجیلی
عصاره جوانه گندم 1 قاشق غذاخوری چاشنی
بادام زمینی ½ فنجان
نمک نوک یک قاشق چای خوری
مواد لازم برای لایه سوم شکلات آجیلی
شکلات تخته ای 75 گرم
روغن نارگیل 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شکلات آجیلی

مرحله اول

برای تهیه یک شکلات مغزی خوشمزه، در ابتدای کار لایه اول شکلات را آماده می کنیم، برای این منظور آرد جو را با پودر جوانه گندم، کره بادام زمینی و عصاره مالت جو در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد را در ظرف خوب با هم مخلوط می کنیم تا خمیر یکدستی به دست آید. سپس داخل و اطراف قالب نان را کاملا با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس خمیر به دست آمده را داخل تابه می ریزیم و کاملا صاف می کنیم.

سطح سوم

سپس برای لایه دوم عصاره مالت جو را روی ماده اول بریزید و کاملا پخش کنید سپس بادام زمینی و نمک را روی عصاره مالت بمالید. حالا لایه سوم را با برش شکلات درست می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله شکلات خرد شده را روی حرارت کتری قرار دهید تا کاملا ذوب شود سپس روغن نارگیل را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شکلاتی یکدست شود. حالا مخلوط شکلاتی را داخل قالب بریزید.

مرحله پنجم

سپس قالب را به مدت 1 ساعت در فریزر قرار می دهیم تا شکلات کاملا سفت شود. بعد از گذشت این مدت قالب را از فریزر خارج کرده و خمیر را از قالب خارج کنید سپس با چاقوی تیز به اندازه دلخواه برش دهید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا