آشپزی

طرز تهیه شیرینی آب دندون با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی آب دندون را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خمیر دندان

شیرینی آب دندون یکی از شیرینی های سنتی و بسیار لذیذ ایرانی است که منشا آن استان مازندران است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خمیر دندان برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای خمیردندان
روغن و کره را صاف کنید 2 لیوان
شکر پودر شده 1 فنجان
زرده 2 عدد
آرد برنج نرم 3 فنجان
آرد قنادی 1 فنجان
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
پودر هل 2 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه ½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر دندان

مرحله اول

من آماده می کنم شیرینی های اشتها آور خوشمزهدر ابتدای کار مخلوط روغن صاف قنادی و کره را به همراه پودر قند در ظرف بزرگی اضافه می کنیم سپس با همزن برقی هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط شده و کاملا پف کنند.

مرحله دوم

در این مرحله زرده تخم مرغ و وانیل را به مخلوط روغن و پودر قند اضافه کنید سپس با همزن برقی به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط خامه ای و یکدست شود. سپس پودر هل را اضافه کرده و کمی هم بزنید و سپس همزن برقی را خاموش کنید.

سطح سوم

در این مرحله آرد برنج، آرد کیک و بکینگ پودر را دو بار در یک کاسه بزرگ الک کنید. سپس ابتدا نیمی از مخلوط آرد را به مخلوط اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید سپس بقیه مخلوط آرد را یکدفعه به مخلوط اضافه کرده و با دست ورز دهید.

مرحله چهارم

حالا به ورز دادن خمیر ادامه می دهیم تا خمیر نرمی به دست آید. سپس خمیر را در فریزر پلاستیکی قرار می دهیم سپس به مدت 12 ساعت در یخچال استراحت می دهیم. توجه داشته باشید که خمیر کمی شل است زیرا در هنگام استراحت سفت می شود.

مرحله پنجم

حالا خمیر را از یخچال خارج کرده و اگر شل بود مقداری آرد شیرینی پزی به آن اضافه کنید سپس کمی ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد. سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به اندازه یک گردو می گیریم و در دست گلوله هایی درست می کنیم، اگر خمیر صاف و بدون ترک بود خمیر ما آماده است. سپس کل خمیر را به همین ترتیب آماده می کنیم. سپس می توانید روی خمیر را به دلخواه تزیین کنید و روی آن ها مقداری خرفه بپاشید.

مرحله هفتم

توپک ها را در تابه بچینید و در فر قرار دهید. سپس وقتی لبه های کیک ها طلایی شد از فر خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شوند سپس از قالب خارج کرده و به شکل دلخواه بچینید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا