آشپزی

طرز تهیه شیرینی الماسی موکا با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی الماسی موکا را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک الماس موکا

شیرینی الماس موکا یکی از شیرینی های پرطرفدار ترکی است که برای سرو و تماشای آن مناسب است آموزش پخت دستور کامل و مرحله به مرحله تهیه کوکی الماس موکا و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک الماس موکا
آرد قنادی 2.5 فنجان
کره نرم 200 گرم
شکر پودر شده 1 فنجان
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
پودر قهوه فوری 2 قاشق غذاخوری
نوتلا و شکر کافی

طرز تهیه کیک الماس موکا

مرحله اول

برای تهیه خمیر الماس موکا در ابتدای کار فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می گذاریم خوب گرم شود سپس سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر قند و کره نرم را در ظرفی ریخته و با همزن هم میزنیم تا بافت مواد غلیظ و پفکی شود. در حین مخلوط کردن کره و پودر قند، بهتر است کاسه را چند بار حرکت دهید تا مواد به طور یکنواخت مخلوط شوند.

سطح سوم

حالا تخم مرغ را به کاسه اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا یکدست شود. سپس پودر قهوه فوری، پودر کاکائو و آرد را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را در دو تا سه مرحله الک کرده و در دو مرحله به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم. در همین حین مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر نرم و یکدستی در کاسه به دست آید.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به اندازه یک گردو می گیریم و به شکل گرد در می آوریم سپس با نوک انگشتان روی خمیر یک فرورفتگی ایجاد می کنیم. سپس تمام خمیر را به همین ترتیب آماده می کنیم و در سینی فر می گذاریم.

مرحله ششم

قالب را به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید سپس آن را از یخچال خارج کرده و در طبقه وسط فر قرار دهید. پخت کیک ها حدود 20 دقیقه طول می کشد و بعد از آن قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا صبر می کنیم تا شیرینی ها خوب خنک شوند سپس مقداری نوتلا داخل قیف می ریزیم و قسمت فرو رفته کوکی ها را با نوتلا پر می کنیم. در آخر شیرینی ها را در ظرفی ریخته و با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا