آشپزی

طرز تهیه شیرینی اکلر +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه اکلر

شیرینی اکلر یکی از شیرینی های فرانسوی ساده و خوشمزه است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه اکلر برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای اکلر
ارد 1 فنجان
اب 1 فنجان
کره 125 گرم
نمک 1 پنس
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
یک تخم مرغ 4 عدد
مواد لازم برای خامه
شیر نر 2 فنجان
زرده 2 عدد
قند 5 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 2 و نیم قاشق غذاخوری
ارد 2 قاشق غذاخوری
کرم شانتی 1 بسته

چگونه اکلر درست کنیم

مرحله اول

برای تهیه اکلر شیرین فرنچ، کره را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و دوباره در آشپزخانه بگذارید و اجازه دهید کره با دمای محیط سازگار شود و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا آب و کره را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس نمک و وانیل را به مخلوط آب و روغن اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله آرد را در صافی می ریزیم و در ظرفی با آب و کره الک می کنیم و مدام هم می زنیم تا خمیر در ظرف جمع شود. سپس خمیر را به مدت 1 دقیقه روی حرارت هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا خنک شود. سپس بعد از سرد شدن خمیر تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا خمیر نرم و چسبناکی به دست آید.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. بعد سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس خمیر را داخل قیف با قیف معمولی بریزید.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را داخل قالب می ریزیم سپس قالب را داخل فر می گذاریم و در فر می گذاریم تا پخته و طلایی شوند. در آینده که پایه خمیر کاملا پخته شد حدود 30 دقیقه در فر را باز نمی کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بگذارید پایه خمیر در فر کاملا خنک شود. سپس پس از گذشت این زمان، قالب را از فر خارج کرده، سپس پوسته ها را از وسط به 2 نیمه مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله هشتم

حالا خامه قنادی را آماده می کنیم، ابتدا زرده را از سفیده جدا می کنیم، سپس با شیر تازه در ظرف مناسبی می ریزیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود.

مرحله نهم

در این مرحله شکر را به مخلوط زرده اضافه می کنیم و هم می زنیم تا ذرات شکر در آن حل شود. سپس آرد را به همراه نشاسته ذرت در الک بریزید و روی مخلوط زرده تخم مرغ الک کنید.

مرحله دهم

حالا مخلوط شیر را هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شوند سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا مواد به غلظت برسند. سپس وقتی خامه کاملا غلیظ شد کرم پودر شانتی را اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله خامه را 5 دقیقه دیگر هم می زنیم و پس از آن از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شود. سپس خامه قنادی را داخل قیف می ریزیم و روی یک لایه از پایه خمیر فشار می دهیم.

مرحله دوازدهم

در انتها یک پایه خمیری روی خامه گذاشته و به دلخواه با سس شکلات یا شکلات آب شده تزیین کنید سپس در ظرف مورد نظر قرار دهید و با چای تازه دم کرده سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا