آشپزی

طرز تهیه شیرینی بهشتی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی بهشتی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی بهشتی

شیرینی بهشتی یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که برای سرو در مجالس خاص مخصوصا عید نوروز بسیار مناسب است تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه شیرینی بهشتی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای شیرینی های بهشتی
ارد 130 گرم
شکر پودر شده 80 گرم
کره یا روغن شفاف شده 100 گرم
پودر هل ½ قاشق چایخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی بهشتی

مرحله اول

من آماده می کنم شیرینی های خوشمزه بهشتی در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. سپس کره یا روغن صاف قنادی را در ظرف مناسبی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

برای تهیه کره یکدست، کره جامد را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا آب شود سپس کره را در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

سطح سوم

بعد از مدتی از یخچال خارج کنید و بگذارید به دمای محیط برسد. حالا مخلوط کره را با همزن برقی هم بزنید تا بافت یکدست و کرمی شود سپس وانیل را به همراه پودر هل و کره مایع به کاسه اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا دوباره 2 تا 3 دقیقه دیگر با دور تند همزن خوب هم میزنیم تا مواد با هم مخلوط شوند. سپس آرد را 3 بار الک کرده و به آرامی به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید.

مرحله پنجم

وقتی خمیر نرمی به دست آمد که به راحتی از قیف رد شود، از اضافه کردن آرد خودداری می کنیم. حالا خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و در دو کاسه جداگانه قرار دهید.

مرحله ششم

در مرحله بعد پودر کاکائو را الک کرده و به یکی از کاسه های حاوی مایه کیک اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به شکل خمیر شکلاتی درآید. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را در دو قیف بریزید.

مرحله هفتم

حالا خمیر را با وردنه و با فاصله داخل سینی فر می پیچیم سپس با انگشت خیس آنها را کمی فشار می دهیم تا نوک تیزشان صاف شود. برای زیباتر جلوه دادن شیرینی ها روی آن ها کمی خرفه و کنجد می پاشیم.

مرحله هشتم

سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کیک ها به مدت 15-20 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در این مدت مرتب شیرینی ها را چک می کنیم تا تغییر رنگ ندهند.

مرحله نهم

بعد از این مدت برای اطمینان از پختن کیک ها، کیک ها را به آرامی با چاقو تکان می دهیم، اگر به راحتی از کاغذ کره ای جدا شد یعنی کیک ها کاملا پخته شده اند، سپس سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا بدون دست زدن به کیک ها، به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم تا کاملا خنک شوند. توجه داشته باشید که ساختار این نوع کیک ها به گونه ای است که دست زدن به آنها در هنگام گرما باعث گرد و غبار شدن آنها می شود.

مرحله یازدهم

بعد از این مدت کیک ها را به کمک چاقو از روی کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در آخر این کیک های بهشتی خوشمزه را با یک فنجان چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا