آشپزی

طرز تهیه شیرینی توپی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پای توپی

تاپی یکی از شیرینی های خوشمزه و خوش رنگ است که می توانید آن را خیلی راحت درست کنید و برای پذیرایی عید یا مهمانی ها از آن استفاده کنید. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه پای توپی برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

مواد لازم برای شیرینی
زرده آب پز و رنده شده 3 عدد
قند 40 گرم معادل 3 قاشق غذاخوری است
وانیل 1/3 قاشق چایخوری
کرم رنگ 50 گرم معادل 2 قاشق غذاخوری است
ماست 50 گرم معادل 2 قاشق غذاخوری است
کره نرم 80 گرم
ارد 180 گرم معادل 1 فنجان و 1.2 فنجان سرخالی است
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
مواد تشکیل دهنده آیسینگ
شیر نر 30 گرم معادل 2 قاشق غذاخوری است
کره 30 گرم برابر است با 1 قاشق غذاخوری ch
قند 60 گرم معادل 1/4 فنجان سر خالی است

طرز تهیه پای توپی

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها را بجوشانید و زرده ها را جدا کنید سپس با رنده ریز رنده کنید و در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با قاشق یا لیسک هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و مخلوط یکدست شود. صاف.

مرحله دوم

در مرحله بعد کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده به مخلوط اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کره کاملا با مواد مخلوط شود و خورده شود سپس وانیل را روی مواد ریخته و هم می زنیم تا عطر وانیل در همه جا پخش شود. مخلوط و قوام یکنواختی را تشکیل می دهند.

سطح سوم

سپس ماست را که به دمای محیط رسیده به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود، ماست سفت باشد نه آبکی و آبکی، سپس خامه ای که به دمای محیط رسیده است را روی مواد ریخته و با لیسک مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

بعد در ظرفی دیگر آرد را الک می کنیم تا سبک و یکدست شود سپس با بکینگ پودر مخلوط کرده و به آرامی و کنترل شده روی مخلوط مواد الک می کنیم و با لیسک در یک جهت هم می زنیم تا خمیر یکدست و یکدست شود. خمیر نرم و لطیفی است و به دست نمی چسبد.

مرحله پنجم

سپس خمیر را در کیسه فریزر قرار دهید و با دست یا وردنه باز کنید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید و بگذارید استراحت کند و بافت خمیر منسجم شود، بعد از مدت زمان آن را از یخچال خارج کنید. و خمیر را دوباره کمی ورز دهید.

مرحله ششم

سپس مقداری حدود 20 گرم از خمیر را بردارید، این مقدار به ذائقه شما بستگی دارد که می خواهید گلوله های کوچکتر یا بزرگتر درست کنید، سپس با دست فرم دهید و پهن کنید و نصف گردو را وسط آن قرار دهید.

مرحله هفتم

به جای گردو می توانید بنا به ذائقه خود از پسته، بادام یا فندق استفاده کنید و سپس خمیر را شکل دهید و به شکل گلوله های کوچک در بیاورید، سپس کف تابه را کاغذ روغنی بگذارید و توپ ها را با فاصله داخل تابه بچینید. .

مرحله هشتم

سپس سینی را به مدت ده دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 20 دقیقه بپزند سپس سینی را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا شیرینی ها خنک شوند.

مرحله نهم

بعد برای درست کردن لعاب، کره را در ظرفی ریخته و شیر و شکر را به آن اضافه کنید، سپس ظرف را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و هم بزنید تا کره آب شود و شیر و شکر در آن حل شود و بافت آن حل شود. مخلوط کاملا یکنواخت است.

مرحله دهم

وقتی مواد به نقطه جوش رسید، اجازه دهید با هم روی حرارت ملایم به مدت 2 دقیقه بجوشد، اگر حرارت زیاد بود لعاب شیرین می شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید لعاب مخلوط شود تا خنک شود.

مرحله یازدهم

برای تهیه پودر نارگیل زعفران مقداری زعفران پخته غلیظ را با پودر نارگیل مخلوط کرده و هم می زنیم تا رنگ زعفران کاملاً جذب پودر نارگیل شود سپس وقتی پودر نارگیل خیس شد آن را در ظرف بزرگتری بریزید تا خشک شود.

مرحله دوازدهم

برای تهیه پودر کاکائو مقداری پودر کاکائو را با پودر نارگیل مخلوط کرده و مخلوط کنید تا رنگ پودر نارگیل کاملا شکلاتی شود، مقدار پودر کاکائو بستگی به ذائقه شما دارد و می توانید پودر کاکائو را کم یا زیاد کنید.

مرحله سیزدهم

سپس کلوچه ها را با مخلوط فراستینگ بغلطانید و سپس در پودر نارگیل زعفرانی یا پودر نارگیل شکلاتی یا گردوی خرد شده یا پودر پسته بغلتانید تا تمام قسمت های کلوچه کاملا آجیلی پوشانده شود، حالا چند رنگ توپ دارید.

مرحله چهاردهم

بعد از اینکه گلوله های شیرینی را درست کردید، چند رنگ مختلف شیرینی را بنا به ذائقه خود در ظرف مناسبی بریزید و این شیرینی های خوشمزه و شیک را برای پذیرایی و مهمانی در کنار سایر شیرینی ها و چای و قهوه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا