آشپزی

طرز تهیه کیک بلوبری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک بلوبری

کیک زغال اخته یکی از کیک های خوش طعم و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد و بسیار راحت و سریع تهیه می شود و می توانید از این کیک خوشمزه به عنوان یک صبحانه سالم و مقوی یا یک دسر شیک و جذاب استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کیک بلوبری برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
تخم مرغ متوسط 5 تکه
قند 300 گرم
پوست لیمو ترش پوست 2 عدد لیمو
آب لیمو ترش آب 1 لیمو
ماست ساده 200 میلی لیتر
روغن زیتون یا کره مایع 75 میلی لیتر
آرد کیک 300 گرم
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
زغال اخته یا شاه توت یا توت فرنگی یا گیلاس 120 گرم

طرز تهیه کیک بلوبری

مرحله 1: آماده سازی پوست لیمو

ابتدا لیموها را خوب بشویید و خشک کنید و پوست آن ها را با رنده ریز رنده کنید.وقتی پوست لیمو را رنده می کنید دقت کنید که فقط پوست سبز رنگ را رنده کنید و پوست سفید آن را لمس نکنید زیرا باعث تلخی کیک می شود. بودن

مرحله 2: پوست لیمو را به کره اضافه کنید

سپس کره را در ظرفی بریزید و پوست لیمو را به آن اضافه کنید و با نوک انگشتان هم بزنید تا طعم ها و عطرها کاملا با هم مخلوط شوند سپس تخم مرغ ها را به مواد اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا از سردی خارج شوند.

مرحله 3: مواد کیک مرطوب را با هم مخلوط کنید

وقتی مخلوط کاملاً یکدست و سبک و حجم آن دو برابر شد، ماست را که به دمای محیط رسیده به مخلوط مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا یکدست و یکدست شود، سپس کمی روغن زیتون به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله 4: آب لیمو را به مخلوط کیک اضافه کنید

کره را به اندازه ای هم بزنید که با مواد مخلوط شود سپس آبلیمو را خوب بمالید و مقداری از آن را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا طعم با مواد مخلوط شود و بافت مخلوط یکدست و یکدست شود.

مرحله 5: آرد را الک کرده و اضافه کنید

سپس آرد را در ظرف دیگری الک می کنیم تا بافت آن سبک و یکنواخت شود سپس بکینگ پودر را اضافه کرده و کاملا مخلوط می کنیم سپس آرد را دوباره الک می کنیم تا یکدست شود و سپس کم کم اضافه می کنیم و به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 6: زغال اخته را اضافه کنید

مخلوط آرد را با مخلوط تخم مرغ به آرامی و با همزن مخلوط کنید تا مخلوط و یکدست شود، در آخر زغال اخته شسته و خشک شده را به مخلوط اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید تا کاملا در همه قسمت ها پخش شود.

مرحله 7: آماده کردن قالب کیک

سپس قالب مورد نظر را با کره یا روغن مایع چرب کنید و یا کف قالب را کاغذ روغنی قرار دهید و سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و یکی دو بار به آرامی روی سطح ضربه بزنید تا هوای داخل مایه کیک گرفته شود و سطح آن جدا شود. مرحله

مرحله هشتم: کیک را در فر بپزید

سپس قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد یا 250 درجه فارنهایت قرار دهید و اجازه دهید کیک حدود 40 دقیقه در فر بپزد تا سطح و کناره های آن طلایی شود.

مرحله 9: تست پخت کیک

در 30 دقیقه اول در فر را باز نکنید تا پف کیک از بین نرود سپس درجه پخت کیک را با سیخ چوبی یا خلال دندان چک کنید و خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و اگر چیزی نچسبید آن را بیرون بیاورید. . بود یعنی کیک آماده است.

مرحله 10: کیک را خنک کرده و از قالب خارج کنید

بعد از اینکه کیک کاملا پخت، قالب را از فر خارج کرده و در دمای اتاق قرار دهید تا کمی خنک شود، سپس با احتیاط با یک چاقوی تیز لبه های کیک را از قالب جدا کنید و کیک را به آرامی از قالب خارج کنید. شکل دهید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله یازدهم: روی کیک را با پودر قند و تزیینات تزئین کنید

سپس مقداری پودر قند روی کیک الک کنید و سپس به سلیقه خود مقداری خامه فرم گرفته یا شکلات آب شده روی کیک بریزید و روی آن را بپوشانید و روی کیک را پودر پسته و گردوی خرد شده و زغال اخته تازه بپاشید.تزیین کنید.

مرحله 12: کیک بلوبری را برش داده و سرو کنید

سپس کیک زغال اخته را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید سپس چند برش را در ظرفی مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی ها یا یک میان وعده سالم، مقوی و خوشمزه همراه با چای سرو کنید. من خدمت می کنم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا