آشپزی

طرز تهیه شیرینی جواهر با دستور پخت محرمانه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی جواهر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی جواهر

اینجا در “و در آخر سایت آموزشیما به شما نشان می دهیم که چگونه این دسر خیره کننده را در آشپزخانه خود درست کنید. با دستور گام به گام ما می توانید زیورآلات خود را با افتخار تهیه و سرو کنید. این دسر نه تنها به عنوان یک دسر خوشمزه، بلکه به عنوان یک اثر هنری روی میز شما خواهد ماند.

برای دستور غذا جواهرات نازابتدا کره و مارگارین و شکر را شروع می کنیم و سپس زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم. مواد خشک مانند شیر خشک، نشاسته ذرت و آرد به تدریج به مخلوط اضافه شده و خمیر نرمی به دست می آید. از خمیر گلوله هایی تشکیل می شود و بعد از پخت روی آن ها را با مرنگ های تزئینی رنگارنگ می پوشانند. شیرینی ها برای خشک شدن نهایی مرنگ به فر برگردانده می شوند تا نگینی خوشمزه و زیبا تولید شود.

عناصر اندازه ی
شکر دانه ریز 150 گرم
روغن حیوانی 25 گرم
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
شیر خشک قنادی 25 گرم
زرده 2 عدد
نشاسته ذرت 15 گرم
مارگارین 125 گرم
ارد 225 گرم
مواد لازم برای مرنگ اندازه ی
سفیده تخم مرغ 75 گرم
شکر دانه ریز 40 گرم
وانیل 1 قاشق غذاخوری
کرم تارتار یا آب لیمو 1 قاشق چایخوری
یک رنگ 1 قطره

طرز تهیه شیرینی جواهر

مرحله 1: آماده سازی خمیر

ابتدا کره و مارگارین را به همراه گرانول یا پودر قند در یک کاسه بزرگ بریزید. با همزن مواد را به مدت 2 دقیقه بزنید تا کاملا یکدست و سبک شود. در حین هم زدن با لیسک استفاده کنید تا همه قسمت های مخلوط خوب با هم ترکیب شوند سپس زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله 2: مواد خشک را اضافه کنید

در این مرحله پودر شیر و نشاسته ذرت را به مخلوط کره اضافه کنید. با همزن یا همزن مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. این به شیرینی ها بافت نرمی می دهد.

مرحله 3: آرد را مخلوط کنید

حالا نوبت اضافه کردن آرد است. ابتدا 2/3 آرد را به مخلوط اضافه کنید و مواد را با همزن یا همزن آرام مخلوط کنید سپس بقیه آرد را کم کم اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید.

مرحله 4: شکل دادن به شیرینی ها

گلوله هایی با وزن تقریبی 5 گرم از خمیر به دست آمده جدا می شود. با استفاده از ابزار مخصوص یا تیغه چاقو یا خلال دندان این توپ ها را شکل دهید. این کار نیاز به دقت و حوصله دارد تا شیرینی ها ظاهری زیبا و جذاب داشته باشند.

مرحله 5: پخت کیک

کیک های آماده را در قالبی که قبلا با کاغذ روغنی پوشانده اید، چیده می شوند. فر را با دمای 165 درجه سانتیگراد گرم کنید. کوکی ها را به مدت 10 تا 12 دقیقه یا تا زمانی که ته کوکی ها کمی تغییر رنگ دهند بپزید.

مرحله 6: کوکی ها را خنک کنید

بعد از پخت کیک ها را از فر خارج کرده و روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند. این مرحله برای جلوگیری از شل شدن کیک ها به دلیل دمای بالا ضروری است.

مرحله هفتم: مرنگ را آماده کنید

سفیده ها را با خامه تارتار بزنید تا غلیظ و پفکی شود سپس شکر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود. وانیل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله هشتم: شیرینی ها را با مرنگ تزئین کنید

مرنگ آماده شده را به رنگ های دلخواه برش بزنید و در قیف بریزید سپس با استفاده از قیف مرنگ را روی شیرینی های خنک شده بریزید. این به شیرینی ها ظاهر بسیار زیبا و جذابی می دهد.

مرحله 9: پخت نهایی کیک ها

بیسکویت های تزیین شده را دوباره در فر قرار دهید، این بار در کمترین دمای ممکن یعنی حدود 100 درجه سانتی گراد به مدت 30-40 دقیقه تا مرنگ کاملا خشک شود. بعد از پخت، شیرینی ها را در فر خاموش کنید تا یکی دو ساعت بماند و مرنگ کاملا خشک شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا