آشپزی

طرز تهیه شیرینی سابله شکلاتی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک شکلاتی

کیک سابله شکلاتی یکی از کیک های بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که معمولا برای پذیرایی از آن استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سابله شکلاتی لطفا به ادامه مطلب بروید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک شکلاتی
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
ارد 185 گرم
پودر قند یا شکر 70 گرم
کره 170 گرم
پودر کاکائو 20 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه

طرز تهیه کیک شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی خوشمزه ابتدا کره را از 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و در آشپزخانه قرار می دهیم تا به دمای محیط برسد. سپس تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را با همزن برقی می زنیم تا بافتش باز شود، سپس پودر قند را داخل الک می ریزیم و روی تخم مرغ صاف می کنیم. سپس با همزن برقی به مدت 10 دقیقه هم بزنید تا مواد سفید و کشدار شوند.

سطح سوم

در این مرحله کره ای را که به دمای محیط رسیده است در ظرف بزرگی اضافه کنید سپس با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا کره غلیظ و پفکی شود. سپس یک کاسه مناسب را انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد، نشاسته ذرت و پودر کاکائو را داخل کاسه بریزید و مخلوط کنید. سپس مخلوط آرد را داخل الک بریزید و 2 بار الک کنید و دوباره داخل الک بریزید و در 3 مرحله روی کره الک کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد و کره را با لیسک مخلوط می کنیم سپس مخلوط تخم مرغ را به کاسه حاوی مخلوط آرد اضافه کرده و تا می کنیم. به یاد داشته باشید که فراستینگ را فقط تا نقطه اختلاط مخلوط کنید.

مرحله ششم

حالا فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و به شکل دلخواه روی کاغذ روغنی آبکش می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک ها به مدت 12 دقیقه کاملا بپزند. بعد از این مدت کیک ها را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آن ها اجازه دهید خنک شوند.

مرحله هشتم

در نهایت وقتی کیک های سمور کاملا خنک شدند ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم سپس کیک ها را در ظرف مورد نظر می گذاریم. در آخر مربا را با چای زعفران سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا