آشپزی

طرز تهیه شیرینی موکا +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوکی موکا

شیرینی موکا یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد و خیلی راحت و سریع به روش های مختلف تهیه و درست می شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی موکا به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
کره 150 گرم
شکر قهوهای 165 گرم
زرده 1 قطعه
قهوه فوری 2 قاشق چایخوری
آب گرم 1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
ارد 215 گرم

طرز تهیه کوکی موکا

مرحله 1: آماده سازی کره و شکر

برای تهیه کیک موکا ابتدا مقداری کره که به دمای محیط رسیده و نرم شده است در ظرفی بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 2 دقیقه خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط و کرم رنگ شود. و پف کردگی ایجاد می شود.

مرحله 2: زرده تخم مرغ و قهوه را اضافه کنید

سپس زرده را جدا کرده و به مخلوط اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا با مواد مخلوط و یکنواخت شود و بافت آن غلیظ و کرمی شود سپس مقداری قهوه فوری را در فنجان بریزید و آب را بجوشانید. آی تی.

مرحله 3: قهوه و آب جوش را مخلوط کنید

سپس قهوه و آب در حال جوش را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود و سپس به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک شود و سپس بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید. و ترکیب کنید.

مرحله 4: آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کنید

در مرحله بعد مخلوط آرد و بکینگ پودر را با هم الک کنید تا بافت یکدست و یکدست شود سپس مخلوط آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و به آرامی و به صورت دورانی با همزن هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. با هم مخلوط می شوند. بافتی یکنواخت را تشکیل می دهند.

مرحله 5: آماده سازی خمیر

بعد از اینکه خمیر بافت صاف و یکدستی به خود گرفت، یک تکه کاغذ روغنی را روی سطح صاف پهن کنید و سپس خمیر شیرینی را روی کاغذ روغنی قرار دهید و سپس یک تکه کاغذ روغنی دیگر را روی خمیر قرار دهید.

مرحله 6: خمیر را پهن کرده و برش دهید

سپس خمیر را با وردنه به قطر تقریبی یک سانتی متر پهن کنید و سپس کاغذ پخت را از روی خمیر بردارید و با چاقوی تیز خمیر را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید یا از قالب های آماده با اشکال دلخواه برای برش استفاده کنید. کیک ها

مرحله هفتم: آماده سازی قالب و شکل دادن به شیرینی ها

سپس سینی یا قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کف قالب را کاغذ روغنی بچینید و سپس با انگشت کوکی ها را فشار دهید تا وسط آن سوراخ شود سپس آنها را با فاصله در قالب قرار دهید. .

مرحله هشتم: کیک ها را در فر بپزید

سپس قالب را در طبقه وسط فر که به مدت 10 دقیقه از قبل گرم شده است قرار دهید و سپس دمای فر گازی را روی 150 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 12 دقیقه در فر بپزند تا سطح آن طلایی و مغز آن طلایی شود. در حال پختن است..

مرحله 9: کیک ها را خنک کرده و جدا کنید

بعد از اینکه شیرینی ها خوب پخت، قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا کمی خنک شود، سپس شیرینی ها را به آرامی از روی کاغذ پخت جدا می کنیم تا خرد نشوند و به شکل و ظاهرشان آسیب نرسانند و بچینید. در دادگاه دیگری

مرحله 10: شکلات را برای تزئین آب کنید

بعد در ظرف کوچکی مقداری شکلات بریزید و روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات آب شود سپس در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود و سپس شکلات آب شده را داخل قیف بدون بشکه بریزید.

مرحله یازدهم: کیک ها را با شکلات تزئین کنید

سپس حفره میانی کوکی ها را با شکلات آب شده پر کنید و سپس می توانید روی آن را با پودر پسته یا خلال، پودر نارگیل، گردوی خرد شده، فندق خرد شده، خلال بادام یا شکلات چیپسی و پودر بپاشید، قهوه را به دلخواه تزیین کنید.

مرحله 12: در یخچال نگهداری کنید و سرو کنید

سپس کلوچه ها را در یخچال بگذارید و بگذارید یک ساعت در یخچال بماند تا شکلات خوب خودش را بگیرد و سفت و غلیظ شود، سپس به تعداد کوکی های موکا را در ظرف مناسب قرار دهید و با چای یا قهوه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا