آشپزی

طرز تهیه شیرینی میکادو ساده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی میکادو ساده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی ساده میکادو

آب نبات میکادو یکی از انواع شیرینی های نوستالژیک ایرانی است که در گذشته برای جمع آوری پذیرایی استفاده می شد تا آموزش کامل مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه شیرینی ساده میکادو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم کیک میکادو ساده
آرد سفید 2 لیوان
آرد نخودچی ¾ قرارداد
شکر پودر شده 1 فنجان
روغن مایع 1 فنجان
کره یا کره جامد ¾ فنجان
پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
نان میکادو 6 برگ

طرز تهیه شیرینی ساده میکادو

مرحله اول

من آماده می کنم شیرینی بازار میکادو ابتدا آرد را سه بار الک کنید سپس در ظرف مناسبی بریزید. سپس تابه را روی اجاق بگذارید و به آرامی بپزید تا طعم خامی و بوی آرد کاملا از بین برود.

مرحله دوم

پخت آرد حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. پس از برداشتن خامی آرد، آرد نخودچی را در تابه الک کرده و 5 دقیقه دیگر به پخت آرد ادامه دهید سپس پودر کاکائو را در قالب الک کنید.

سطح سوم

حالا مواد را با هم مخلوط می کنیم سپس تابه را از روی حرارت بردارید. سپس مخلوط آرد و پودر کاکائو را دوباره الک کرده و در تابه بریزید. سپس ماهیتابه را دوباره روی اجاق قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن، کره، پودر هل و پودر قند را به تابه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا بافت یکدست شود. مواد را به مدت 2 دقیقه با هم تفت دهید تا یکدست شود سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

حالا چند دقیقه صبر می کنیم تا مواد از روی اجاق بیفتند و تقریباً ولرم شوند. سپس نان میکادو را روی سطح کار قرار دهید و مقداری از مواد را روی نان میکادو بریزید و با پالت یا کفگیر روی نان پخش کنید.

مرحله ششم

در این مرحله یک تکه نان دیگر را روی مواد قرار می دهیم و دوباره مقداری از خمیر را روی نان پخش می کنیم. به همین ترتیب چند لایه شیرینی اضافه می کنیم تا تمام مواد تمام شود سپس یک جسم سنگین را روی آن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا کیک را به مدت 3 ساعت در یخچال می گذاریم تا سفت شود و لایه های کیک خوب به هم بچسبد. در انتها کیک را از یخچال خارج کرده و با چاقوی دندانه دار برش دهید و در ظرف سرو قرار دهید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا