آشپزی

طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

چگونه پنجره کیک درست کنیم

نان پنگری یکی از شیرینی های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که معمولا در ماه رمضان تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. چگونه پنجره کیک درست کنیم برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای تهیه نان پنجره ای
ارد 1 فنجان
شیر نر 1 فنجان
نشاسته ذرت ½ فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
وانیل ½ قاشق چایخوری
شکر پودر شده ½ فنجان
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری

چگونه پنجره کیک درست کنیم

مرحله اول

من آماده می کنم نان پنجره ای ساده در ابتدای کار نشاسته را به همراه شیر و گلاب در ظرف مناسبی بریزید سپس هم بزنید تا نشاسته کاملا در شیر حل شود. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط نشاسته اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا وانیل را به همراه آخرین تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس آرد را در صافی بریزید و 3 بار الک کنید سپس در 3 مرحله به خامه قنادی اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله لعاب را با قاشق هم بزنید تا مخلوط شود. سپس خمیر پای را از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شود به طوری که گلوله های آردی در خمیر نباشد سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا به اندازه کافی روغن اضافه کنید تا کیک ها در تابه شناور شوند و اجازه دهید روغن خوب داغ شود. سپس قالب پنجره ای را به مدت 10 ثانیه در روغن داغ قرار می دهیم تا کاملا داغ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب کیک را از قالب خارج می کنیم سپس آن را تا لبه های قالب داخل مایه قرار می دهیم و در قالب برمی گردانیم. بعد از آن قالب را کمی تکان می دهیم تا شیرینی ها از قالب جدا شوند و بعد کاملا در روغن سرخ می شوند.

مرحله ششم

حالا وقتی یک طرف کیک کاملا سرخ شد آن را برمی گردانیم و می گذاریم طرف دیگر کیک کاملا سرخ شود. توجه داشته باشید که به دلیل وجود نشاسته در دستور کیک پنجره ای، گاهی اوقات فراستینگ را هم بزنید تا نشاسته ته نگیرد.

مرحله هفتم

به همین ترتیب پنجره ها را در روغن سرخ می کنیم تا فیلینگ تمام شود. بعد شیرینی های سرخ شده را روی حوله می چینیم و اجازه می دهیم روغن اضافی شیرینی ها کاملا کشیده شود.

مرحله هفتم

در آخر بسته به نوع ذائقه مقداری پودر قند به همراه هل یا پودر دارچین داخل الک بریزید سپس شیرینی ها را صاف کنید. سرگرمی روز شیرینی ها را در ظرف دلخواهتان می چینیم و با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا