آشپزی

طرز تهیه شیرینی نخودچی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نخود شیرین

طرز تهیه کیک نخودچی عید در منزل بدون فر، بازار قزوین، لاته ساز مایکروویو

نان نخودچی یا نخودچی یکی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی شهر قزوین است. یکی از معروف ترین و لذیذترین شیرینی های ایرانی است که از ابتدای نوروز در ایران تهیه می شود و طرفداران زیادی دارد. این یک دسر بسیار خوشمزه و سالم است که می توانید عصرانه با چای میل کنید. توصیه می کنیم به جای شکر همراه چای از نخود شیرین استفاده کنید که هم خوشمزه تر است و هم برای بدن مفید است. در این مطلب طرز پخت کیک نخودچی را برای شما کاربران همیشگی سایت آماده کرده ایم. دستور تهیه این مربا از صفر تا صد است و همه افراد مبتدی و پیشرفته قادر به تهیه آن خواهند بود. نخود شیرین از آرد نخودچی و آرد نخودچی از همان نخودی که در نوروز همراه با کشمش می خورید درست می شود. این دسر خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای 12 نفر
آرد نخودچی 1 فنجان
شکر پودر شده
1/2 فنجان
روغن جامد
2/3 فنجان
هل آسیاب شده
1/2 قاشق چایخوری
زعفران کافی

دستور پخت کیک نخودچی

مرحله اول

ابتدا به مدت 10 الی 15 دقیقه کره سفت و پودر قند را با همزن برقی مخلوط می کنیم تا مخلوط کرمی و پفکی به دست آید. سپس آرد نخودچی و پودر هل را کم کم اضافه کرده و با سرعت کم مخلوط کنید.

مرحله دوم

در نهایت خمیر نسبتاً خشکی خواهید داشت، آن را ورز دهید تا یکدست شود، اما زیاد ورز ندهید وگرنه پای شما سفت می شود. خمیر را در پلاستیک بپیچید و به مدت 8 تا 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

سطح سوم

پس از استراحت خمیر را با وردنه به قطر 1 سانتی متر پهن کرده و با قالب های کوچک به آن فرم دهید. اگر قالب کیک کوچکی ندارید، از خمیر به شکل گلوله هایی به اندازه فندق درست کنید. در تمام مراحل کار با دقت تمرکز کنید تا بهترین شیرینی را بپزید.

مرحله چهارم

شیرینی های شکل داده شده و گلوله های نخودی را با دقت و به آرامی به سینی پوشانده شده با کاغذ کره ای منتقل می کنیم و به مدت 15 دقیقه در فری که با دمای 175 درجه گرم شده است قرار می دهیم.

مرحله پنجم

بعد از 15 دقیقه رنگ کوکی های شما تغییر نمی کند و فقط سطح زیرین آن کمی طلایی می شود. کیک های خوشمزه و معطر شما با نخود آماده است. شیرینی را با چای سرو کنید و بخورید. نوش جان

نکاتی برای درست کردن نخود شیرین

خمیر این شیرینی معمولاً یکنواخت نیست و شکل دادن به آن کمی سخت است.

بسته به نوع آرد، قوام خمیر متفاوت است و باید مقدار آرد و روغن را با توجه به بافتی که انتظار دارید کم یا زیاد کنید.

می توانید خمیر را بلافاصله آماده کنید و یا بگذارید چند ساعت بماند و سپس آن را آماده کنید.

هر چه خمیر بیشتر بماند بعد از پخت بهتر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا