آشپزی

طرز تهیه شیرینی وینی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی وینی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک وینی

کیک وینی یکی از معروف ترین کیک های اروپایی است که با طعم های مختلف درست می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک وینی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک وینی
شکر پودر شده 50 گرم
آرد پخت 150 گرم
سفیده تخم مرغ 20 گرم
نمک 1 پنس
وانیل ¼ قاشق چایخوری
کره قنادی یا کره پاستوریزه 125 گرم

طرز تهیه کیک وینی

مرحله اول

برای تهیه کیک وینی به روش مونتاژی در ابتدای کار 30 دقیقه قبل تمام مواد خنک شده را از یخچال خارج می کنیم سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد کاملا با دمای محیط هماهنگ شود.

مرحله دوم

در این مرحله فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس سفیده را از زرده جدا می کنیم و در ظرف مناسبی اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا نمک را به سفیده ها اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا سفیده ها لخته نشوند. در مرحله بعد کره را در ظرفی جداگانه اضافه کنید سپس پودر قند و وانیل را در صافی بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر قند و وانیل را روی کره الک کنید سپس با همزن برقی هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس سفیده تخم مرغ را به کره اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا آرد کیک را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس به مخلوط کره اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا خمیر آماده شود. سپس خمیر را در قیف بریزید.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ کره ای می پوشانیم سپس شیرینی را به شکل گل داخل سینی می پیچیم. سپس کرم قنادی را به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید تا ظاهر اولیه خود را حفظ کند.

مرحله هفتم

حالا بعد از گذشت این مدت قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس اجازه می دهیم کیک ها به مدت 20 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. سپس بعد از این مدت شیرینی ها را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

از آنجایی که بافت کیک ها بسیار نرم و لطیف است می گذاریم کاملا خنک شوند سپس به آرامی در ظرفی که می خواهیم می گذاریم و با چای یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا